Европейската компания Emissions Analytics (EA), занимаваща се с проверка на нивата на вредни емисии при новите автомобили, публикува своя доклад, според който едва 3% от дизеловите леки коли, произведени под стандартите Euro-5 и Euro-6, действително отговарят на тях.
Изследването бе публикувано от Guardian. В него се съобщава, че експертите на EA са тествали в реални условия повече от 250 модела. При изпитанията нивата на вредни емисии СО2 не е превишил само един автомобил с дизелов Euro-5 двигател и това е Skoda Octavia TDI. При Euro-6 резултатът е 7 от общо 62 проверени - (Audi A5, BMW 3-Series, Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco и Touran).
Според доклада на тестовете са се провалили модели на BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault и Opel. Антирекордите обаче принадлежат на седана Audi A8 и на хечбека Fiat 500X, чиито резултатите са 12 пъти над допустимите. При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.
От организацията допълват, че всички автомобили са тествани на едно и също място в югозападната част на Лондон, като зад волана са били едни и същи шофьори. Изпитанията са провеждани по едно и също време, като машините са имали еднакво количество гориво в резервоарите си, пише Dnes.bg.
В своя доклад експертите от EA твърдят, че дизеловите мотори могат да бъдат екологично чисти, но повечето производители не полагат достатъчно усилия в тази насока.
Това че автомобилите не покриват стандартните, не означава, че са използвани системи за манипулиране на данните. Разликите вероятно се дължат на самия метод за измерване, който е официален в Европа. Методът се нарича NEDC, като през 2017 година ще бъде заменен от напълно нов, който е далеч по-точен. Неговото обозначение е WLTP, като се базира на измервания на емисиите на автомобила директно на пътя.