fallback

Metro се разделя на две за по-добър растеж

Отделянето ще позволи на инвеститорите да изберат дали да инвестират в електроника или в храни

30.03.2016 | 15:18 Автор: Луиза Божинова

Германският концерн Metro AG планира да отдели операциите си в областта на хранителните продукти от потребителската електроника, като създаде две отделни публични дружества. В компанията са на мнение, че по този начин може да се постигне по-добър растеж, пише Bloomberg.

Разделянето може да се случи до средата на 2017 г. и има одобрението на основните акционери в компанията, гласи становище, разпратено до медиите. Хипермаркетите Real и магазините за търговия с храни на едро Cash & Carry ще бъдат отделени от електронните вериги Media Markt и Saturn.

След новината акциите на Metro скочиха с 10% на борсата във Франкфурт, с което пазарната капитализация нарасна до близо 8,8 млрд. евро.

Отделянето ще маркира следващата глава в еволюцията на германския търговец, който прекара четири години в прочистване на портфейла си чрез продажби на активи в Гърция, Турция и Виетнам. Кулминацията бе миналата година с продажбата на веригата магазини Kaufhof.

Компанията се включи във вълната от сливания и придобивания миналата година, закупувайки базирания в Сингапур производител на гурме продукти Classic Fine Foods Group за 328 млн. долара. Metro се оглежда и за други сделки – процес, който може да бъде ускорен от разделянето.

Основната цел на отделянето е да се "отключи потенциалът за генериране на стойност" и "значително увеличаване на пазарната капитализация", гласи становище на дружеството, чиито планове трябва да бъдат одобрени от Съвета на директорите и от регулаторните органи.

"Това е логичната следваща стъпка от трансформацията на Metro", коментира главният изпълнителен директор Олаф Кох по време на конферентен разговор.

Отделянето ще позволи на инвеститорите да изберат дали да инвестират в електроника или в храни, добавя той.

Кох, който управлява от 2012 г., ще ръководи подразделението за търговия на дребно и храни. Подразделението за електроника, което генерира около 37% от продажбите на Metro и близо 30% от печалбата, ще бъде ръководено от Пьетер Хаас.

Metro има повече от 2 050 магазина в Европа, Русия и Азия. След като международните санкции осуетиха плана за листването на руското Cash & Carry през 2014 г., новите новини са по-добри.

Кох инвестира в магазините за електроника и домакински уреди и Cash & Carry с постъпленията от продажбата на Kaufhof. Продажбите в тези подразделения растат значително през последната година, докато тези на Real изпитват трудности.

Повече икономически новини четете на Bloombergtv.bg

fallback
fallback