fallback

Кои са най-големите грешки в комуникацията на бизнеса с медиите?

Нито една от големите компании в света не би била това, което е в момента, ако публичният ѝ имидж е накърнен, твърди Димитър Вучев

28.03.2016 | 16:46 Автор: Мария Аладжова

Нито една от големите компании в света не би била това, което е в момента, ако публичният ѝ имидж е накърнен. Това мнение изказа авторът и водещ на предаването Invest/Or по Bloomberg TV Bulgaria Димитър Вучев, който участваше в конференцията по студентско предприемачество StartUPCon16 в Американския университет.

„Неслучайно компаниите гиганти заделят повече от половината от нетната си печалба за реклама. Изключително важно е правилното таргетиране, тъй като голяма част от ресурса може да бъде похабен напразно. Успешната рекламна кампания не означава скъпа кампания, а такава, която постига баланс между разходи и цели“, каза Вучев.

„Корпоративната репутация е своеобразната основа на къщичката, която всеки бизнес гради. Дори и покривът на въпросната къща да е изключително луксозен и поддържан, ако основата е нестабилна, постройката има огромна вероятност да рухне“, смята журналистът. 

Студентите научиха и кои са грешките, които стартиращият бизнес задължително трябва да избягва при комуникация с медии с високи професионални стандарти като Investor.bg и Bloomberg TV Bulgaria.

„Ако не уважавате правилата за работа и сроковете на медиите, ако организирате интервюта с неподготвени говорители, ако спекулирате с обстоятелства и факти и ако се опитвате да спрете материал от публикуване или излъчване, няма как да привлечете медиите като свой съюзник при развитието на бизнеса си“, каза Вучев. Той отбеляза, че винаги трябва да се предоставя и писмена информация, да се отговаря задължително на запитванията на медиите и др.

„Разделението на труда в съвременния свят е довело до появата на много различни професии и отрасли. В по-неразвитите общества хората са били принудени почти напълно да се обезпечават с всичко необходимо, но това от икономическа гледна точка е крайно неефективно. Дори на ниво стартъп всичко трябва да бъде разпределено между отделните хора и всеки да знае каква отговорност носи“, каза още Вучев в отговор на въпрос на студент за необходимостта от специалист по комуникации при стартиране на нов бизнес.

Над 200 студенти присъстваха в двата дни на конференцията през уикенда. Те участваха и в дискусии в областта на мениджмънта и бизнес развитието, обсъдиха как е най-добре да се съчетават работата и личният живот, както и как социалното предприемачество може да влияе върху развитието на обществото.

Сред най-често задаваните въпроси от младите хора бяха какви са възможностите за стаж и работни места в младите компании, които се представиха по време на форума.

Събитието, организирано от StartUP@Благоевград, традиционно помага на млади хора да разработят и развият своите идеи и да ги превърнат в работещи бизнес модели.

Партньор на събитието е водещият финансов сайт Investor.bg, който през 2016 г. отбелязва 15 години от създаването си, а ментори на студентите, които желаят да започнат собствен бизнес, станаха мениджъри от утвърдени компании, предприемачи и журналисти.

/Източник: Investor.bg/

fallback
fallback