Нарушенията намаляват, отчете КЗП

На 20 хил. жалби и сигнали са отчетени в КЗП през изминалата 2015 г.

18.02.2016 | 16:34 Редактор: Ирина Георгиева
Снимка: Bulgaria ON AIR

На 20 хил. жалби и сигнали са отчетени в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през изминалата 2015 г. Преминаването на тази граница е знак, че потребителите са все по-склонни да отстояват правата и интересите си, както и да гласуват все по-голямо доверие на Комисията. Това отчете председателят на КЗП Димитър Маргаритов в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Още по темата

На фона на броя проверки, осъществени от КЗП, се наблюдава тенденция на намаляване на нарушенията. Установихме, че там, където се динамизира най-много търговията на онлайн пазара, виждаме и най-голямото желание на търговците да се съобразяват с правилата на играта, обясни Маргаритов.

В последната година превенцията се превръща в не по-малко важен елемент от дейността на регулаторния орган. 

Председателят на КЗП коментира още секторните помирителни комисии, които могат да съдействат на гражданите за решаване на спорове с търговци в най-чувствителните сектори на икономиката.

По отношение на неравноправните клаузи председателят на КЗП заяви, че стремежът на Комисията е да бъдат анализирани договорите с общи условия както на естествените монополисти, така и на телекомуникационни оператори. Целим да изчистим общите условия от клаузи, които поставят потребители в неравностойно положение, посочи още той. 

Още новини и анализи четете в Bloombergtv.bg