Сайтът за краткосрочно директно наемане на жилище в чужбина Airbnb може да е донесъл 2,5 млрд евро за една година, съобщава АФП.
Проучване показва, че платформата отчита както доходите на собствениците, така и разходите на туристите по време на престоя. Франция е вторият най-голям пазар на Airbnb след САЩ.
Сайтът, който събира в четвъртък и петък в Париж на годишна среща всички собственици, представи проучване, според което икономическият му ефект е 2,5 млрд евро за година във Франция, вторият му пазар след американския.
„Икономическият ефект на Airbnb на френската икономика е 2,5 млрд евро за година. Става дума за пряк икономически ефект, парите, получени от собствениците и косвен, отговарящ на разходите по време на престоя, например за ресторанти или магазини“, обясни за АФП Никола Ферари, директор за Франция в Airbnb.
Непреките разходи са създали 13000 работни места, свързани с доходите на собствениците и разходите на туристите, казва Ферари. По негови данни във Франция има 200 000 жилища под наем, обявени в системата, „от които 60 000 в Париж и Ил-дьо-Франс“.
Проучването, представено на второто издание на Airbnb Open, годишна среща на 6000 собственици от 110 националности в Париж в четвъртък и петък е проведено между септември 2014 и август 2015 от Airbnb сред 3000 души. Участие в проучването е взел и съветът на икономически консултации Asteres. В периода 3,9 млн туристи са били във Франция чрез Airbnb. „Когато имаме 83 млн туристи във Франция годишно, а до 2020 се очакват 100 млн, Airbnb ще допринесе тази цифра да се увеличи“, казва Никола Ферари.