Пари от бюджета и от публично-частни партньорства ще допълват евросредствата при изграждането на пътища

През 2016 се очаква да бъде приета и нова нормативна уредба за концесиите, подчерта министър Павлова

28.09.2015 | 16:42 Редактор: Мариета Иванова
Пари от бюджета и от публично-частни партньорства ще допълват евросредствата при изграждането на пътища

Финансирането на важните инфраструктурни проекти ще бъде осигурявано не само от еврофондовете, но още от националния бюджет и публично-частни партньорства. Това стана ясно от думите на министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на организирания от Камарата на строителите в България форум „Строителството през 2016 г.“

През 2016 г. се очаква да бъде приета нова нормативна уредба за концесиите, заяви още Павлова, цитирана от Investor.bg.

 „Опитваме се да изчистим лошия имидж на думата концесия. Европейското финансиране за много от секторите е все по-малко, така че единственият шанс е ПЧП – да не се гледа на него като на нещо корупционно“, а като на нещо нормално, допълни Павлова. Тя изтъкна,че и в Европа ще има промени е законодателството, свързано с концесиите и публично-частните партньорства като форма на взаимодействие с частния сектор.

Според разчетите в Стратегията за развитие на пътната инфраструктура до 2022 за пътищата са необходими над 12 млрд. лв., коментира още министърът.

Приоритетни пътни проекти по думите й са довършването на Лот 3 на магистрала „Струма“, работата по „Хемус“, строителството на участъците София – Калотина, София – Видин, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка.

„За България е важно да завършим магистралния си пръстен, но и вертикалните връзки по протежение на европейските коридори. Необходимо е да променим системата за ползване на пътищата, за да има повече средства за инвестиции в пътна инфраструктура”, допълни тя.

Министър Павлова допълни, че по новата ОП „Транспорт” предвидените средства са 1.2 млрд. лв. или почти наполовина по-малко от предходния период.

Тя изтъкна още, че по Програмата за енергийна ефективност, която е с бюджет 1 млрд. лв., вече са одобрени 1500 сгради. През 2016 г. ще е пикът на реализацията на проекти за саниране.