fallback

Ефектът на граничния контрол в Шенген за авиоиндустрията

Алекс Круз, главен изпълнителен директор на Vueling Airlines

15.09.2015 | 14:01

Алекс Круз, главен изпълнителен директор на Vueling Airlines коментира ефекта от миграционните процеси в Европа върху авиоиндустрията. Как новите мерки за контрол за някои страни и летища ще се отразят на индустрията. Алекс Круз разговаря от Лондон с Гай Джонсън от Bloomberg.

Вашите конкуренти имаха добро лято, а вие?

Мисля, че всеки имаше добро лято. Ако нямате хубаво лято, значи нещо не правите както трябва. Да, беше много силно лято на голямо търсене, мисля, че беше такова за всички.

 

Колко тежка ще бъде зимата? Поръчвате ли нови самолети? Това означава ли нов капацитет?

Зимата е дълга и студена всяка година. Почти за всички, които имат сезонен трафик. Още не знаем със сигурност, но обикновено силното лято означава, че зимата ще бъде по-мека. Да видим дали ще се потвърди.

Хората искат да почиват още веднъж, може да се върнат към някои дестинации. Може отново да се готвят да правят бизнес по-активно след хубавот олято. Трудно е да се каже.

 

Интересно. Както казах, поръчвате много нови самолети. Това означава, че ще се борите малко по-упорито. Имате нови самолети, като и останалите - какво означава това?

Самолетите идват в следващите 2-3 години. Би трябвало да получим няколкостотин нови самолета, особено в Европа. ВСичко зависи от силата на икономиката в Еврозоната. Ако икономиката е силна, повече хора ще пътуват. Така ще изпълним капацитета седалки.

Вторият фактор е възрастта за пенсиониране на самолетите на другите авиокомпании. Може би някои са малко по-самоуверени с цената на горивото и си казват, че могат да задържат още малко, да увеличат честотите по дестинациите. Да видим какво ще стане.

 

Още по темата

Какво ще стане с цената на горивото? Като гледате как върви - вие имате привилегията да сте част от IAG, сигурно имате специалисти, които следят въпроса - какво ви казват?

Трудно е да се каже какво става с цената на горивото. Не бива да се спекулира с това. Ние знаем, че хората защитават цената на горивото си чрез хеджиране и в момента се колебаят колко трябва да хеджират. Като цяло има възможност, но трябва внимаваме.

Виждали сме ситуации, когато ниската цена на горивото е водила до свръхкапацитет. Смятам, че трябва да се придържаме към това, което имаме, да продължаваме да работим, за да развиваме своя различен бизнес модел.

Всички прогнози като цяло са позитивни. Много интересни неща стават с миграцията, но прогнозата говори за развитие и на юг - бавно. Испания се справя доста добре - вероятно ще поеме нагоре в края на краищата. Но Северът и Средна Европа продължават да се развиват добре.

Така че ако икономиката продължи да се развива както бе прогнозирано от различни източници, би трябвало да видим как се събира доста добър брой пътници - през зимата и следващата година.

 

Споменахме миграцията. Как този процес - и дали - ще засегне вашия бизнес? Граничният проблем тревожили ви по някакъв начин? И как мислите Европа трябва да реши въпроса?

В индустрията в Европа говорим за страни в Шенген и извън Шенген, когато трябва да покажете допълнителна документация. Надяваме се, че политиците няма да се разсейват и да въвеждат постоянни допълнителни мерки за страните извън Шенген.

Виждаме, че вероятно ще има някакви временни мерки, които ще се въведат за някои дестинации или пазари и на някои летища. Но се надяваме, че няма да излязат извън тях. Иначе става сложно.

 

Какво ще стане, ако това се случи?

В миналото е предизвиквало временен ущърб на търсенето. Но в края на краищата хората трябва да продължават да правят бизнес. Трябва да продължат да пътуват. Тук във Великобритания бяхме свикнали да си показваме паспорта всеки път. Накрая хората ще свикнат да го правят и на други места в близките месеци.

 

Да останем във Великобритания. Може да ни дадете представа и за ситуацията в страната. Говори се за вдигане на лихвите тази седмица от Фед, BoE може да го последва, тази и рано следващата година. Колко са чувствителни хората, които пътуват към лихвите.

Това, което със сигурност знаем е, че тези, които вземат решения следят интересите на потребителите.

Но все пак като гледаме покупателната способност на хората, цената на билетите, честотата и нетърпението, с което хората купуват билетите си - не ми прилича за тревога. Бих казал, че решението на Фед да повиши лихвите може и да не се отрази на желанието на хората да пътуват.

 

fallback
fallback