Създаването на онлайн магазини бележи 10% ръст за първата половина на годината

По данни на НСИ оборотът от онлайн продажби за 2014 е 5 млрд. лв., коментира Методи Дреновски, управител на SuperHosting

22.08.2015 | 10:10 Редактор: Мариета Иванова
Създаването на онлайн магазини бележи 10% ръст за първата половина на годината

10-процентов ръст бележи създаването на онлайн магазин у нас за първата половина на 2015 спрямо година по-рано, стана ясно от коментара на управителят на SuperHosting Методи Дреновски в предаването Денят On Air. Той допълни още, че ръстът е добър и съпоставим със средния за Европа. На въпрос на водещия Ивайло Лаков дали базата за отчетеното повишение остава ниска в сравнение с това в Европа, предвид факта, че при по-ниска база се наблюдават по-високи ръстове, Дреновски коментира, че това е било факт преди години, но тенденцията се е променила. – „В момента България от Източна Европа е на 4 място по оборот, генериран от онлайн търговия. Така, че не е толкова ниска базата”, заяви той.

ИТ експертът коментира и данните за генерираните обороти през електронни магазини, като изтъкна разминаването в предоставянето на данните от различни източници. В тази връзка, той посочи, че предоставените от НСИ данни отчитат оборот от 5 млрд. лева за миналата година при онлайн продажбите, докато тези на Ecommerce Europe- 200 млн. евро за България. – „Но от НСИ има по-точни данни за България”, коментира той и допълни, че ако бъдат сравнени данните, които националната статистика дава за България с тези на  Ecommerce Europe за Украйна, родният оборот излиза да е по-голям от този на Украйна. В същото време Украйна е на второ място по онлайн оборот за Източна Европа, стана ясно от коментара.

„Най-много се купуват спортни стоки, стоки за бита, техника. Услугите все още не са толкова популярни, като продажби онлайн”, коментира още Дреновски.

За момента лидер в разплащането е платформата на Open Cart, сподели още той. Експертът допълни, че у нас „хората се ориентират към лесна платформа за създаване и развитие на електронен магазин”, но по думите му и това започва да се променя и търговците да осъзнават, че много по-важна е представяната услуга.