Така че те започнаха да диверсифицира бизнеса си. Навлязоха в сектора на здравеопазването, нови водещи сектори в медицината.
Също така изградиха и своя основен бизнес с принтери и фотокопия. Така че те се оказаха в много по-добра финансова форма да посрещнат промените в индустрията.
От колкото Kodak. В много по-добра позиция, когато започнаха да правят това.
Брайън Бремнер: Kodak фалира.
Да, когато започнаха тази промяна. И разбира се, сега те се опитват да инвестират 3 милиарда долара в придобивания. Каква е тази стратегия. Да диверсифицират бизнеса си отново?
Брайън Бремнер: Точно така. Имат много амбициозен план да удвоят приходите си в здравеопазването. И те са се фокусирали върху регенериращата медицина.
Всичко от продукти за възстановяване на тъкани, до изследвания в областта на стволовите клетки. Това им позволява да регенерират органи и подобни неща.
И тази област изглежда много обещаваща, като се има предвид, че премиерът Абе облекчава някои регулаторни пречки. Не е ли така?
Брайън Бремнер: Точно така, Абе и неговото правителство приемат това като стратегическа област и искат японските компании да се превърнат в основни играчи там.
А какво ще кажеш за други технологични компании, защото тук не е само Fujifilm, нали така? Имаме Sony, които имаха Walkman, но сега те се опитват да навлязат в други бизнеси, за да извоюват своето място в тази нова дигитална епоха.
Брайън Бремнер: Точно така, Sony се опитат да се превърнат в малко по-фокусирана върху развлекателния бизнес компания.
Бизнесът с потребителската електроника винаги е бил проблем за тях през последното десетилетие.
Те се опитват да се справят с това, като го отделят в отделна дъщерна компания и да се фокусира върху игрите и дигиталните развлечения.