Как Fujifilm успя да оцелее в дигиталната епоха

Коментар на Брайън Бремнер за телевизия Bloomberg от Хонконг

18.08.2015 | 16:08 Редактор: Георги Стоянов
Как Fujifilm успя да оцелее в дигиталната епоха

Брайън, как Fujifilm успяха там, където да кажем Kodak просто се провалиха?

Брайън Бремнер: Мисля, че фундаменталната разлика се случи преди 10 години, когато смартфоните започнаха да се появяват.

Дигиталната фотография започна да набира скорост. Fujifilm отчетоха, че има екзистенциална заплаха за основният им бизнес.

Още по темата

Така че те започнаха да диверсифицира бизнеса си. Навлязоха в сектора на здравеопазването, нови водещи сектори в медицината.

Също така изградиха и своя основен бизнес с принтери и фотокопия. Така че те се оказаха в много по-добра финансова форма да посрещнат промените в индустрията.

От колкото Kodak. В много по-добра позиция, когато започнаха да правят това.

Брайън Бремнер: Kodak фалира.

Да, когато започнаха тази промяна. И разбира се, сега те се опитват да инвестират 3 милиарда долара в придобивания. Каква е тази стратегия. Да диверсифицират бизнеса си отново?

Брайън Бремнер: Точно така. Имат много амбициозен план да удвоят приходите си в здравеопазването. И те са се фокусирали върху регенериращата медицина.

Всичко от продукти за възстановяване на тъкани, до изследвания в областта на стволовите клетки. Това им позволява да регенерират органи и подобни неща.

И тази област изглежда много обещаваща, като се има предвид, че премиерът Абе облекчава някои регулаторни пречки. Не е ли така?

Брайън Бремнер: Точно така, Абе и неговото правителство приемат това като стратегическа област и искат японските компании да се превърнат в основни играчи там.

А какво ще кажеш за други технологични компании, защото тук не е само Fujifilm, нали така? Имаме Sony, които имаха Walkman, но сега те се опитват да навлязат в други бизнеси, за да извоюват своето място в тази нова дигитална епоха.

Брайън Бремнер: Точно така, Sony се опитат да се превърнат в малко по-фокусирана върху развлекателния бизнес компания.

Бизнесът с потребителската електроника винаги е бил проблем за тях през последното десетилетие.

Те се опитват да се справят с това, като го отделят в отделна дъщерна компания и да се фокусира върху игрите и дигиталните развлечения.