Какво печели Nikkei от придобиването на FT
Коментар на Брайън Фолър за телевизия Bloomberg от Токио
24.07.2015 | 16:13
Автор: Георги Стоянов
Японският Nikkei купува Financial Times Group. Те успяха да направят малко по-добра оферта от германската медийна група Axel Springer. Цената – 1,3 милиарда долара. Нашият редактор в Япония Брайън Фoлър ще ни разкаже подробности от Токио. Брайън, защо Nikkei искаше тази сделка?
Брайън Фолър: Добро утрои Шери. Мисля, че Nikkei иска две неща от тази сделка. Те искат да имат глобално присъствие и те искат опит в дигиталните медии.
Да започнем с глобалното присъствие. От десетилетия Nikkei имаше седмично издание на английски език, което не успя да пробие никъде.
Още по темата
Така че през 2013 те рестартираха това издание като Nikkei Asia Review и то трябваше да се конкурира с Economist.
И това също не се случи. Така че с тази сделка Nikkei се катапултира на глобалната сцена с една първокласна медия и в същото време те получават дигиталния опит на FT.
И според мен може да очакваме Nikkei да използва част от съдържанието на FT, като го качи на своя Nikkei терминал. Незабравяйте, те имат подобен терминал, точно както Bloomberg.
И аз очаквам Nikkei да сложи съдържание на FT на английски на този терминал и да проверят дали чуждестранните клиенти ще проявят интерес.
Не винаги е лесно за чужденците да навлязат на японския пазар. Има ли риск да станем свидетели на културен сблъсък, който да направи тази сватба трудна?
Брайън Фолър: Ще е интересно да наблюдаваме. Pearson и Nikkei вече работят заедно по образователни проекти и там нещата вървят добре.
Новините обаче са нещо различно. FT е агресивна, западна медийна компания, докато Nikkei понякога се приема като приятелски инструмент за публикуване на неофициални прес съобщения.
Така че подходът към новините е твърде различен. През 90-те работих с Dow Jones в Токио и ние споделяхме новини с Nikkei. И това се оказа доста трудно.
Преди още да се преместим при тях един от основните спорове беше за столовете. Nikkei настояваха, че столовете на обикновените журналисти не трябва да са с облегалки за ръцете.
Само шефовете трябвало да имат такива столове. И ние не бяхме съгласни и в крайна сметка спечелихме, но мисля, че това беше последният спор, който Dow Jones спечели по време на това партньорство.
Малките неща могат да се окажат доста предизвикателни в Япония, но моят въпрос е защо сега? Моментът на подписването на сделката. Това имам ли нещо общо да кажем с Абеномиката?
Брайън Фолър: Мисля, че отчасти моментът има общо с това, кога Pearson Group в крайна сметка са решили да продадат FT.
Според наши източници Nikkei проявява интерес към FT от няколко години, така че желанието на Pearson също е от значение, но си мисля, че има връзка и с Абеномиката.
Япония полага огромни усилия да подобри имиджа си на глобалната сцена и това до голяма степен зависи от медиите.
Така че с тази сделка Nikkei изведнъж се оказва голям играч на глобалната сцена.
Ако погледнете главната страница на Nikkei днес, Nikkei казват, че сега в света има 3 основни медийни групи.
Бях любопитен да видя, кои са те според тях и това се оказаха Nikkei – FT, Wall Street Journal News Corp. и Bloomberg.
Те неспоменават Reuters – незнам защо. Но така или иначе, мисля, че Nikkei са много развълнувани от тази история, както и цяла Япония.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК