Печалбата на GM изненада приятно анализаторите

Коментар на Стив Ман за телевизия Bloomberg от Хонконг

24.07.2015 | 15:55 Редактор: Георги Стоянов
Печалбата на GM изненада приятно анализаторите

Печалбата на General Motors за второто тримесечие надхвърли очакванията на анализаторите с над  1 милиард долара и все пак на хоризонта за компанията има и облаци, особено по отношение на Китай, където пазарът се сви миналата година, както и през 2013. С подробности при нас е Стив Ман. Стив, как GM се представят в Китай?

Стив Ман: Както знаете, те се представиха много добре в Северна Америка. Пред тях има и някои проблеми, както ти каза, но като цяло, те се представят доста добре в Китай също, като се има предвид средата. Техният мраж в Китай все още е около 10%.

Още по темата

Чухме от GM за някои от проблемите, с които трябва да се справят до края на годината. Нека първо чуем, какво имат да ни кажат.

Чък Стивънс: Трябва да продължим да реагираме на забавянето в индустрията и по-конкурентната динамика, както и на известната волатилност, която се усеща, но ние сме уверени, на базата на нашето представяне през първата половина на годината, че ще успеем да направим това.

Така че какви са ключовите предизвикателства за GM тук?

Стив Ман: Най-голям риск крият цените. Цените на по-старите им модели са паднали с около 3%. Тази година този спад може да се задълбочи до между 5 и 6%.

Още по темата

Те обаче компенсират това с новите си модели и те се справиха много добре с задачата да оптимизира географския микс - имам предвид, че те продават повече в 3 – 4 китайски градове, където растежът е малко по-висок.

Те също така представят нови SUV модели. Продажбите на SUV в Китай са нараснали с 47% от началото на годината до май, така че те се опитват да спечелят по-всички фронтове там.

Какво казват резултатите на GM за пазарът в Китай като цяло? Има ли изненади тук?

Стив Ман: Ако се върна към формирането на цените, много от новите модели, които се появяват в Китай сега са SUV.

И очевидно, след като GM представят Buick Envision и GM Baojun, те няма да пострадат толкова от падащите цени, колкото компании като Great Wall и Volkswagen, които имат доста по стари модели SUV на пазара.

Стив, благодаря ти много. Стив Ман, нашият автомобилен анализатор от Bloomberg Intelligence.