Проблемите с въздушните възглавници на Takata

Коментар на Шери Ан за телевизия Bloomberg от Хонконг

23.06.2015 | 14:21 Редактор:
Проблемите с въздушните възглавници на Takata
Проблемите с въздушните възглавници на Takata

Какво още казва този доклад?

Шери Ан: Той е доста остър. В него се казва, че служителите са били наясно или поне е трябвало да са били наясно с тези пропуски в контрола на качеството.

Посочва се, че в определен момент компанията дори е спряла глобален одит на сигурността, за да спести пари.

Докладът е изготвен от демократи от комитета по търговия и той е представен малко преди изслушване в Сената, което ще се проведе във вторник. 

Още по темата

Сенатор Бил Нелсън от Флорида, който е най-високопоставеният демократ в комитета, каза в изявление, че колкото повече доказателства излизат наяве, толкова по-притеснителна става картината за един производител, на който просто не му е пукало.

Този доклад ни казва за инциденти, които са се случили през 2007, за които Takata не е предприела никакви действия повече от година.

Takata отговорила ли е?

Шери Ан: Takata казва, че това не е вярно. Те отхвърлят заключенията на доклада. Докладът е базиран на 13 хиляди документа, които са събрани в процеса на това разследване.

Takata казва, че в тези документи има грешки, както и че някои от електроните писма, които са прикрепени към тях, са извадени от контекста.

Тakata подчертават, че те са посветени на качествени производствени практики, както и на безопасността на служителите си и всички шофьори.

Като говорим за това, къде се намираме в процеса на изтегляне на тези дефектни въздушни възглавници?

Шери Ан: Проблемът с тези въздушни възглавници е, че след като се отворят, могат да изхвърлят компоненти, които да наранят пътниците.

С това се свързват 8 смъртни случая и над 100 случая на нараняване, последното потвърждение идва от Honda само преди няколко дни.

То е за последната жертва от миналия септември в LA. Джул Брангман е карал произведена през 2001 Honda Civic.

Тя попада в инцидент и става жертва на въздушната си възглавница. 11 различни производители изтеглят автомобили.

Сега научаваме, че трябва да бъдат ремонтирани над 34 милиона въздушни възглавници.