Името ми е Скот Савчак и съм директор на подразделението за аеро-космически и отбранителни технологии на STRATASYS.
Може да видите, че в сравнение с предишното Авиоизложение в Париж преди две години сега има много повече 3D принтирани части.
3D части вече се използват в истински летателни машини. И нещата са още по интересни, когато говорим за сертифицираните материали и процеси, с които разполагаме сега.
3D принтирането е технология, която бързо се адаптира за целите на аеро космическата индустрия.
Тя е уникално пригодна за обемите на производство в аеро-космическата индустрия, както и към нуждата на индустрията за ограничаване на тежестта и повишаване на ефективността на летателните апарати.
Airbus избра нашата технология и материалите, които предлагаме, за да разполага с един по-гъвкава начин за производство на части за своите самолети.
Когато говорим за пътническите самолети, има редица възможности да използваме технологията, главно за вътрешни компоненти.
Вентилационната система е един пример, както и най-различни уплътнители за електрически компоненти - на практика всеки пластмасов елемент в кабината на един самолет може да бъде заменен и пригоден чрез уникална геометрия, която позволява 3D принтирането.
Все повече производители разбират, че тук не става въпрос за прототип на технология, а за индустриална технология.
И има още какво да се направи, има новости и при материалите и в процеса. Тази технология може да се окаже много широко разпространена и това вече се случва.