Единственият силен гръцки бизнес
Bloomberg с репортаж за сферата на туризма в Гърция
12.06.2015 | 12:19
Автор: Виктория Крумова
The One Greek Industry That's Thriving... For Now
Bloomberg: Туризмът е един от малкото плюсове в гръцката икономика. Миналата година милиони хора посетиха страната, за да се насладят на гръцкото слънце, пясък и забележителности.
Андреас Андреадис, президент на Гръцката туристическа конфедерация: През 2014 имахме 24 милиона посетители – допринесли са с 20% за гръцкия брутен вътрешен продукт, или повече от 35 милиарда евро.
Bloomberg: Освен това е един от малкото сектори, които създават работни места.
Андреас Андреадис, президент на Гръцката туристическа конфедерация: Миналата година туризмът създаде 137 000 нови работни места – средно повече от 20% от заетите в частния сектор в Гърция работят в туризма. Така че това е изключително важен сектор за гръцката икономика.
Още по темата
Bloomberg: Но постоянната икономическа несигурност започва да се отразява. Броят на резервациите се е понижил заради притеснения, че Атина може да бъде принудена на наложи контрол върху капитала.
Кристос Джиакисиклис, Minoa Palace: Вследствие на политическата ситуация, продажбите през април и май намаляха.
Bloomberg: Преди да пристигнат, гостите имат много въпроси.
Още по темата
Кристос Джиакисиклис, Minoa Palace: Например, питат дали трябва да носят пари в брой.
Bloomberg: Въпреки уверенията някои туристи предпочитат да бъдат сигурни.
Алекс Од-Уеселинк, холандски турист: Нося пари в брой, около 1000 евро. Не искам да завися от машините.
Bloomberg: Ако преговорите между Гърция и кредиторите се провалят, може би ще предстоят лоши дни за туристическата индустрия.
Андреас Андреадис, президент на Гръцката туристическа конфедерация: Целта от 25 милиона туристи все още не е изгубена. Чакаме споразумението от четири месеца – достатъчно е. Сега трябва да започнем да вършим работа, не само да чакаме.