През последните 5 месеца спрямо предишните 5 месеца продажбите са нараснали с около 6%.
Така че тази епидемия от MERS ще остави отпечатък върху автомобилните продажби. И за това има две причини.
От една страна е фактът, че по-малко хора отиват в авто къщите да разглеждат и купуват коли.
Другият момент е, че хората си казват, защо да рискуваме, защо да напускаме дома си, за да купуваме коли, може да отложим тази покупка.
Да, точно така. В същото време обаче продажбите на вносни коли са нараснали с 35%. Страхуват ли се хората, че някои от тези местно произведени коли са били сглобени от заразени работници или нещо такова?
Стив Ман: Може да използваме същите два аргумента и по отношение на продажбите на вносни коли.
Продажбите на вносни коли наистина нарастват с 35%. Тези продажби също обаче вероятно ще бъдат засегнати.
Но ако погледнем основните вносители на коли в Корея, които са BMW, Mercedes и Volkswagen, не мисля, че това ще засегне печалбите им толкова много, защото всъщност едва 5% от глобалните им продажби са в Корея.
Корейците обаче са фанатично верни на местните производители на автомобили, не е ли така?
Стив Ман: Те са, но виждаме, че сега много хора избират вносни коли и това отчасти е, защото цените на вносните коли са паднали, заради споразумението с ЕС, което те подписаха преди 4-5 години.
Ще се отрази ли това на печалбите?
Стив Ман: Ще се отрази на печалбите.
За Hundai и Kia имам предвид.
Стив Ман: За Hundai и Kia печалбите им ще бъдат засегнати. Все още е рано да кажем, но близо 50% от печалбите им идват от вътрешния пазар.