fallback

Carlsberg с 46% ръст на оперативната печалба

Коментар на Керълайн Хайд за телевизия Bloomberg от Лондон

12.05.2015 | 14:49 Автор: Георги Стоянов

Имаме продажбите и печалбата за първото тримесечие. 13,5 милиарда датски крони. Това са продажбите за първото тримесечие. Те са по-високи от очакваните.

Органичните приходи нарастват с 4%, докато оперативната печалба с 46%, защото руската рубла се представя доста по-добре.

В сравнение със същия период на миналата година руската рубла все още е с 15% по-слаба, но на тримесечна база тя поскъпва с около 13%.

Още по темата

Пазарите в Западна Европа и Азия основно допринасят за добрите резултати. Те компенсират слабостта, която наблюдаваме в Русия.

Да, наистина рублата се представя малко по-добре, но това все пак е страна, която се опитва да ограничи продажбата на бира като ограничава продажбите в малките магазини.

Наблюдаваме и макроикономически проблеми. При това, това е техният основен пазар. Те са най-големият играч в Русия – притежават Балтика.

Но за съжаление това е пазар, който продължава да се свива. Те казват, че пазарът на бира в Русия се е свил с 9%.

Да, те все още са доминантния играч, да те увеличават пазарния си дял, но Русия остава проблем.

Carlsberg е четвъртият по големина производител на бира в света. Те притежават Tuborg, Kronenbourg 1664 и Балтика в Русия. Те оперират на 150 пазара.

Това е лебедовата песен на изпълнителния директор Расмусен. Той напуска поста си на 15 юни.

Новият изпълнителен директор Цеест Харт идва от една млечна компания – холандец, първият чужденец, който ще ръководи датската компания от 1847.

Това са предизвикателствата, пред които те са изправени сега. Как да се справят със ситуацията в Русия, как да задържат растежа на продажбите в Европа, Западна Европа и Азия? До тук се справят добре.

 

fallback
fallback