Carlsberg с 46% ръст на оперативната печалба
Коментар на Керълайн Хайд за телевизия Bloomberg от Лондон
12.05.2015 | 14:49
Автор: Георги Стоянов
Имаме продажбите и печалбата за първото тримесечие. 13,5 милиарда датски крони. Това са продажбите за първото тримесечие. Те са по-високи от очакваните.
Органичните приходи нарастват с 4%, докато оперативната печалба с 46%, защото руската рубла се представя доста по-добре.
В сравнение със същия период на миналата година руската рубла все още е с 15% по-слаба, но на тримесечна база тя поскъпва с около 13%.
Още по темата
Пазарите в Западна Европа и Азия основно допринасят за добрите резултати. Те компенсират слабостта, която наблюдаваме в Русия.
Да, наистина рублата се представя малко по-добре, но това все пак е страна, която се опитва да ограничи продажбата на бира като ограничава продажбите в малките магазини.
Наблюдаваме и макроикономически проблеми. При това, това е техният основен пазар. Те са най-големият играч в Русия – притежават Балтика.
Но за съжаление това е пазар, който продължава да се свива. Те казват, че пазарът на бира в Русия се е свил с 9%.
Да, те все още са доминантния играч, да те увеличават пазарния си дял, но Русия остава проблем.
Carlsberg е четвъртият по големина производител на бира в света. Те притежават Tuborg, Kronenbourg 1664 и Балтика в Русия. Те оперират на 150 пазара.
Това е лебедовата песен на изпълнителния директор Расмусен. Той напуска поста си на 15 юни.
Новият изпълнителен директор Цеест Харт идва от една млечна компания – холандец, първият чужденец, който ще ръководи датската компания от 1847.
Това са предизвикателствата, пред които те са изправени сега. Как да се справят със ситуацията в Русия, как да задържат растежа на продажбите в Европа, Западна Европа и Азия? До тук се справят добре.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК