Как социалните мрежи променят политическите кампании

Коментар на Сам Джефърс от Blue State Digital за телевизия Bloomberg от Лондон

01.05.2015 | 17:38 Редактор: Георги Стоянов
Как социалните мрежи променят политическите кампании

Изглежда, като събрание на прохождаща технологична компания, но това всъщност е щаб квартирата на кибер магьосниците на лейбъристката партия във Великобритания - Blue State Digital.

Това е американска компания, която стои зад двете успешни предизборни кампании на Барак Обама. И те са на гребена на вълната на една истинска революция във воденето на политически кампании. Те използват интернет и социалните мрежи, за да печелят избиратели и пари.

Още по темата

Сам Джефърс, който е роден във Великобритания и е учил в Харвард , ръководи екипа на Blue State Digital.

"Трите основни неща, които партиите искат са - направете така, че посланието ни да достигне до избирателите, мобилизирайте хората – кампания от врата на врата, телефонни обаждания, накарайте ги да говорят за нас и наберете средства, за да финансирате всичко това. Всичко се свежда до тези три неща, независимо, каква е кампанията – посланието, парите и мобилизацията", коментира Джефрис.

Те са поставили всички брандове в сайта на лейбъристката партия, оптимизирали са процеса на дарения и са персонализирали комуникацията си с членовете на партията. Резултатът е повече пари.

"Лейбъристката партия има малко над 200 хиляди членове. Това са много хора - голяма хубава база за подкрепа, но също така достигаме и до милиони други хора и в резултат на това десетки хиляди симпатизанти са дарили за кампанията малки суми", допълва той.

Всъщност лейбъристката партия е набрала над 470 хиляди лири само за първите две седмици на април и всичко това е от малки дарения по интернет.

Това е важна промяна за партията, които традиционно бива изпреварвана във финансово отношение от дясно центристките си опоненти  - консерваторите.  

Когато парите са налице Blue State използват социалните медии - е-мейли и Twitter, за да разпространят посланията на лейбъристите за здравеопазването и проблема с неравенството.

Политическите партии бързо навлизат в дигиталния свят, използвайки емайли и хитроумна реклама, за да промотират посланията си в социалните мрежи.

Сега обаче те могат да проследяват, как реагирате на всичко това. Въпросът е, дали това няма да доведе до все по-голяма фрагментация на политическия живот.