Роко Форте, изпълнителен директор на Rocco Forte Hotels: 37% от бизнеса ми идва от Съединените щати. Така че силният долар е много добър за мен, защото това означава повече американци, които идват в Европа с повече пари за харчене.
Това е добре за хотелите ми. Рублата е друга история – тя се обезцени почти два пъти.
За сега обаче това не е повлияло на броя на руснаците, които идват в европейските ми хотели.
То обаче се отразява на резултатите в Русия, защото, въпреки че в рубли се справяме доста добре, когато обърнете тези рубли в британски лири и платите дивиденти, парите са два пъти по-малко.
Сега обаче имаме по-голям брой руснаци в хотел Астория в Петербург.
Значи вие виждате материална промяна в бизнеса. Интересно е, защото отваряте хотел в Джеда – очаквате да засилите позициите си в Близкия изток. Петро-доларът, имам предвид, че цената на петрола също пада. Това по някакъв начин влияе ли е на бизнеса ви? Бизнеса с Близкия изток.
Роко Форте: Не, все още не. Дали това ще се случи е друг въпрос. Има много пари в Близкия изток.
Там има повече пари, които чакат да бъдат инвестирани, отколкото могат да решат какво да правят с тях.
Един от проблемите за близкоизточните правителства, е как да инвестират парите, които извират с добива на петрол.
Това е доста важно за мен, защото те обичат да инвестират в недвижимо имущество в ключови градове по цял свят - в страни, които са политически стабилни.
И те виждат дългосрочна стойност в инвестициите в недвижимо имущество.
И разбира се, хотелите са недвижимо имущество, така че просто трябва да комбинирам двете неща. Аз управлявам хотелите, а те инвестират в тях.