Павел Алпейев: Добро утро. Мисля, че очаквахме Sony да имат известно пространство за маневриране в оперативната си прогноза, но тези 68 милиарда, които те обявиха за годината, която току що приключи, са доста над 47-те милиарда йени, които очакваше пазара.
Така че изненадата определено е в размера на ревизията.
Ок, какви са причините за всичко това?
Павел Алпейев: Това е само предварителен доклад, така че подробностите донякъде са оскъдни. Sony цитират по-високи приходи от бизнеса си с фотоапарати и камери, както и от игри, което включва Play Station.
Също така имат по-ниски разходи в развлекателния сегмент и нещо, което е само спекулация, но е възможно те най-накрая да удържат на обещанието си и да изведат на печалба и бизнеса си с телевизори.
Ок, това ще е интересно наистина, тъй като знаем, че сегментът с телевизорите е доста предизвикателен. Така че Sony ще обяви печалбата си на 30 април. Какво трябва да очакваме тогава.
Павел Алпейев: За момента всички погледи са насочени към настоящата година – годината, която започна на 1 април.
Прогнозата, която беше обявена тук в Япония, е за печалба от около 300 милиарда йени.
Според анализаторите тя ще е малко по-висока – около 400 милиарда. Има обаче някои доста агресивни прогнози на пазара, според които тази сума може да достигне дори 500 милиарда йени.
Говоря за оперативната печалба, с което на практика се изпълнява 3 годишният средносрочен план на Хираи 2 години по-рано.
Така че погледите определено са насочени към целогодишната прогноза. Мисля обаче, че този път пазарът очаква тя да е доста консервативна.