Индексът на доверието на големите производители в Япония достига 12 пункта през март 2015 г. – същата стойност беше регистрирана и през декември 2014 г. Анализаторите очакваха индексът да отбележи ръст и да достигне 14 пункта. Вече втори месец доверието на големите производители не се увеличава въпреки по-слабата йена и по-евтиния петрол.
Доверието на големите компании извън производствения сектор обаче е по-високо от прогнозите и достига 19 пункта през март, регистрирайки ръст спрямо достигнатите през декември 16 пункта.
Отслабващата йена се отразява различно на японските производители. По-големи компании, които разчитат на износ усетиха положителен ефект от поевтиняването на японската валута. По-малките производители, които не разчитат толкова на външния пазар обаче, губят.
Японското правителство възнамерява да намали корпоративния данък в страната с 3,29%. Намалението ще се осъществява през следващите 2 години. От финансовото министерство казват, че то ще намали бремето върху бизнеса с по 1,8 милиарда долара за всяка от тях.
Кешовите наличности на компаниите в Япония са на рекордно високи нива и политиците се надяват парите, които ще спестят на компаниите с намаляването на данъка, да бъдат върнати в икономиката и да послужат за увеличение на заплатите на служителите.