Кажете ни първо за консолидацията в автомобилния сектор. Това е новата тема, така ли?
Мануел Байгори: Да, така е. Добро утро. Наблюдаваме процес на консолидация на производителите на авто части и според мен това ще продължи.
Производителите на коли свиват маржовете си и имат нужда от по-комплексни схеми за доставка на части, за да свият разходите си. Мисля, че ще видим още подобни сделки.
Така че какви са плановете на Grupo Antolina и Magna?
Мануел Байгори: Имаме една много интересна испанска компания, семейна компания, която се разрасна през десетилетията.
Те произвеждат фарове, покриви за коли, купета и се превърнаха в една от най-големите компании за авточасти в света.
Те искат да се превърнат в най-големия производител за интериорни компоненти и може би с течение на времето, кой знае, могат да станат и публична компания.
Има такива слухове в пресата. Имаме и тези планове за сделката с Magna. Така че те наистина искат да наберат известни средства и да развият други сегменти на бизнеса.
Когато гледаме на тази историята, моментът е ироничен, не е ли така? Имам предвид еврото. Всички залагат срещу еврото, еврото поевтинява, изгуби 20% през последните 12 месеца, а тук имаме испанска компания, която се оглежда навън. Каква е тази история?
Мануел Байгори: Намирам това за много впечатляващо, защото ако погледнем назад, както казахте, в Испания много компании страдаха.
Те бяха хванати в капана на кризата с доста дългове. Сега обаче, след няколко години на понижаване на дълговата тежест, те вече са в позицията да придобиват чуждестранни бизнеси.
Видяхме, как някои от най-големите компании в страната извършват придобивания навън.
Това направи Telefonika миналата година, Gas Natural, Iberdrola, Repsol, Sabadell тук във Великобритания.
Компаниите са готови да разширяват операциите си в чужбина и Antolina е просто последният пример.