Коментар на плановете на AirAsia Indonesia за IPO от Сидни на Дейвид Фиклинг, Bloomberg News. Дейвид говори с Еднжи Лау от студиото в Хонконг.
Коментар на плановете на AirAsia Indonesia за IPO от Сидни на Дейвид Фиклинг, Bloomberg News. Дейвид говори с Еднжи Лау от студиото в Хонконг.
Те защо продължават да мислят за IPO?
Изглежда странно, нали?
Ако има лоши новини, IPO-то отпада. Но Тони Фернандес, който на 12 март е в Сидни мисли много интересно.
След инцидент трябва да бъдеш максимално открит. Трябва да си максимално прозрачен.
Всеки, който го следи в Туитър знае всичко след катастрофата на QZ8581.
Аргументите му са, че ако има IPO, това ще увеличи прозрачността.
Същото обяснява и защо Air Asia лети до Хаваи, защото е регистрирана от американската FAA. Той се опитва да стигне и до Европа, и това ще стане по-лесно, ако е регистриран от всички европейски и американски регулатори.
Това увеличава доверието на хората в авиокомпанията.
Хората я разпознават.
Прозрачността е винаги добра.
Това са аргументите му.
Другото според мен, за което трябва да се сетим, но той не спомена, е растящата средна класа в Индонезия, която обича да лети.
Какво друго обича средната класа?
Да инвестира в акции.
Авиокомпаниите са винаги гладни за капитал.
Да имаш IPO е добър начин да използват същата динамика, върху която капитализираш, за да придобиеш флотата, която ти трябва, за да привлечеш клиенти.
Точно така, доверието е много важно. Но всички си мислят за издирването на полет 8501. Докъде стигнахме?
Не сме далеч от края. Има 7 до 10 оперативни дни до края. Може би малко повече. Времето е много важен фактор. То е лошо. Не всеки ден можеш да спуснеш водолази.
Но след 7-10 дни ще прекратят издирването.
Това ще бъде краят.
Все още не са открити 60 тела, включително командирът на полета.
Казват, че обсъждат въпроса със семействата.
Очевидно спасителната операция не може да продължава безкрайно.
Те намериха черната кутия и ако продължават да летят над морето при такова време, може да стане авария.
Тук трябва да се върви напред и Air Asia смята да направи точно това. Какви са останалите им планове в региона?
Виждаме в последните месеца рязък спад в цената на горивото. Това е полезно за всички авиокомпании, особено за нискобюджетните.
Интересно беше да се види как Air Asia постигна много в последното тримесечие, но продължава агресивно да се развива.
Сега иска да удвои ежедневните си полети до Сидни.
Искат да навлязат на пазара Австралия-Нова Зеландия, който е поделен между Virgin и Qantas и дъщерните им компании. Освен това искат да летят и до Европа.
Появява се интересна концепция. Мисля, че за пръв път ги виждаме на пътя на кенгурутата: те искат да имат връзки от Австралия до Куала Лумпур и после до Лондон и вероятно други точки в Европа.
Така че всеки, който очаква, че със спада в цените на горивата има примирие в ценовата война на авиокомпаниите, ще иска да види какво ще стане по-нататък.