В момента канадският пазар е практически затворен за нас, заяви министър Лукарски по време на среща с представители на Канадско-българската бизнес мрежа. По думите му канадският пазар със своите над 35 млн. потребители е изключително перспективен, но към момента България пропуска възможността да реализира ползи. Той посочи няколко фактора, които по негово мнение са определящи за слабото развитие на търговските и инвестиционни отношения между двете страни.
"Активните икономически връзки изискват и политически такива. В същото време в България има прекалено ограничено присъствие на канадския бизнес, за да се установи дипломатическо присъствие." - посочи министър Лукарски. Той напомни, че понастоящем за България е отговорно канадското посолство в Румъния.
За да се стимулира бизнес активността и в двете посоки беше обсъдена възможността за организиране на посещение на канадска бизнес делегация в края на тази или началото на следващата година.
В рамките на срещата министър Лукарски изрази готовност да определи търговски представител на страната ни в Канада, който да насочва инвестиционния и търговски интерес. Той заяви, че ще приветства предложения за конкретни кадри от страна на КББМ. В отговор представителите на Канадско-българската бизнес мрежа посочиха, че Канада следва политика на изключително активни усилия от страна на близо 1000 търговски представителя, които работят предимно за насърчаване на износа на страната. Не на последно място бе обсъден и потенциалът на канадския пазар като вход за българските компании към САЩ.
/Снимка: Архив/