Уроци от управлението на кризата в HSBC
Коментар на Ейдриан Бийби, директор на FWD PR за телевизия Bloomberg от London
23.02.2015 | 16:51
Автор: Георги Стоянов
Проблемът с HSBC е в това, че HSBC е банка, а банките са непопулярни и остават непопулярни от рецесията насам.
Така че краткосрочно решение няма. Гледаме години напред в бъдещето, за да възстановим имиджа на банката и индустрията като цяло.
Името ми е Ейдриан Бийби и съм директор на FWD PR, която е PR агенция, работеща във финансовия сектор.
Още по темата
Работя в PR индустрията от 22 години. Бил съм говорител на британската индустрия за водоснабдяване и съм работил съм за Lloyd’s в Лондон, когато се случи 11 септември.
Мисля, че това, което HSBC направи досега е същото, което всеки добър бизнес с добър PR екип зад гърба си би направил в подобна ситуация.
А именно да се опита да контролира ситуацията и ако може да се извини. Основният проблем за тях е, че цялата тази история излиза от контрол.
Сега са намесени и политиците и те използват историята като инструмент за размяна на удари.
Каквото и да прави HSBC, то няма да реши проблема точно сега. Няма сребърен куршум, с който всичко да приключи.
За всеки бизнес, на който се налага да се справи с подобна криза, първата стъпка обикновено е да се опита да изолира проблема, колкото е възможно повече - това е единичен служител, това е отделно подразделение.
Стъпка втора е да бъдат взети мерки това да не се случва отново – вече имаме процедури, които недопускат подобни инциденти. Това никога повече няма да се случи.
И стъпка три е да си понесете последствията, независимо дали те са финансови, или пък се налага да се разделите с определени хора.
И накрая, през следващите месеци трябва да проведете кампания за възстановяване на имиджа на компанията.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК