Уроци от управлението на кризата в HSBC

Коментар на Ейдриан Бийби, директор на FWD PR за телевизия Bloomberg от London

23.02.2015 | 16:51 Редактор: Георги Стоянов
Уроци от управлението на кризата в HSBC

Проблемът с HSBC е в това, че HSBC е банка, а банките са непопулярни и остават непопулярни от рецесията насам.

Така че краткосрочно решение няма. Гледаме години напред в бъдещето, за да възстановим имиджа на банката и индустрията като цяло.

Името ми е Ейдриан Бийби и съм директор на FWD PR, която е PR агенция, работеща във финансовия сектор.

Още по темата

Работя в PR индустрията от 22 години. Бил съм говорител на британската индустрия за водоснабдяване и съм работил съм за Lloyd’s в Лондон, когато се случи 11 септември.

Мисля, че това, което HSBC направи досега е същото, което всеки добър бизнес с добър PR екип зад гърба си би направил в подобна ситуация.

А именно да се опита да контролира ситуацията и ако може да се извини. Основният проблем за тях е, че цялата тази история излиза от контрол.

Сега са намесени и политиците и те използват историята като инструмент за размяна на удари.

Каквото и да прави HSBC, то няма да реши проблема точно сега. Няма сребърен куршум, с който всичко да приключи.

За всеки бизнес, на който се налага да се справи с подобна криза, първата стъпка обикновено е да се опита да изолира проблема, колкото е възможно повече - това е единичен служител, това е отделно подразделение.

Стъпка втора е да бъдат взети мерки това да не се случва отново – вече имаме процедури, които недопускат подобни инциденти. Това никога повече няма да се случи.

И стъпка три е да си понесете последствията, независимо дали те са финансови, или пък се налага да се разделите с определени хора.

И накрая, през следващите месеци трябва да проведете кампания за възстановяване на имиджа на компанията.