Реклами на цяла страница в няколко британски вестника и ето какво казват те.
Ивон Ман: Да, според някои коментатори това е унизително публично извинение. Наистина обаче, в опит да овладее донякъде негативния отзвук за банката, изпълнителният директор на HSBC Стюарт Гъливер казва, че са направили фундаментални промени в начина, по който управляват бизнеса си.
Те казват, че искат да уверят клиентите си, че частното швейцарско, банково подразделение е напълно, цитирам, „преструктурирано”.
Стюарт Гъливер пое поста на изпълнителен директор на компанията през 2011. Той заявява, че вече имат много по-сериозен контрол върху клиентите си.
Също така частното швейцарско подразделение ограничи клиентските сметки с близо 70%.
След 2008, допълва той, цитирам, „банката абсолютно не е имала апетит да прави бизнес с клиенти, които искат да укриват данъци”.
Разбира се, HSBC беше изложена на политически натиск след този доклад на Международния консорциум на разследващите журналисти по-рано този месец, разкриващ детайли за това, как швейцарската банка е оперирала със сметките на, клиенти, укриващи данъци, включително и на престъпници.
Добре, имаме тези коментари сега, но какво да кажем за тогава и разбира се, политическият натиск нараства и за Дейвид Камерън.
Ивон Ман: Да, премиерът. Повдига се въпроса защо се е стигнало до там, че през 2011 бившият директор на HSBC Стивън Грийн е станал министър на търговията.
При това, това се случило само месеци, след като финансовото министерство получава детайли и документи по отношение на лица и бизнеси, използващи швейцарското подразделение на HSBC.
Правителството беше обвинено за това, че си затваря очите за случващото се в HSBC.
А какво ще ни кажеш за Индия? Историята далеч не е приключила. Има нови обвинения и в Индия. За какво става въпрос?
Ивон Ман: Става въпрос за педставители на подразделението на HSBC в Индия, които са били в Щатите.
Те са обвинени, че са помогнали на хиляди американски граждани от индийски произход да избегнат плащането на данъци там.
Това е информацията, с която разполагаме. Разбираме, че те са уверявали клиентите, че ще пазят тяхната информация в тайна от данъчните власти.
Американското министерство на правосъдието е извикало тези служители през 2011, за да получи информация за техните клиенти.
Като цяло HSBC е рекламирала услугите си с това, че при никакви обстоятелства няма да издава информация за клиентите си.