Падащите цени на горивата може да подкрепят превозвачите, но това си има цена. Коментар на Джон Доусън от Bloomberg във “First Up.” (Source: Bloomberg)
"Около Коледа индийското правителство в Ню Делхи обърна внимание на проблема със замърсяването на въздуха, определяйки го като опасен.
В Китай също отсавна се говори за това, знаем че ситуацията в Пекин и Шанхай е много сериозна.
Колкото повече поевтинява петролът, толкова повече се понижава и цената на горивата по бензиностанциите, включително дизеловото гориво, използвано от камионите. Това обаче означава и повече вредни емисии, което очевидно е нещо лошо.
От друга страна обаче правителствата имат възможност да увеличат данъците върху горивата, което и правят, за да насочат постъпленията към разработки на алтернативни енергийни източници.
Виждате на графиката колко силно се понижи цената на природния газ през последните 4-5 месеца. Но дори и при по-високите данъци и такси, потреблението се увеличава.
През ноември например продажбите на бензин в Китай са се повишили с 16 на сто.
Тези на дизела нарастват с 2%, а в Индия - с 3 процента и половина. Но най-важното е, че дори при по-високото облагане, потреблението расте.
Печеливши могат да се окажат възобновяемите енергийни източници, но не веднага, по-скоро в дългосрочен план. Засега замърсяването си остава проблем".