NetJets официално се приземи в Китай, тази седмица с двама много сериозни партньори. Дъщерно дружество на Hony Capital, един от най-успешните частни инвестиционни фондове в Китай и инвестиционното подразделение на братята Фънг на Li & Fung.
Джордан Хансел: Много години можехме да летим до Китай и от Китай, но никога вътре в Китай. Сега можем да оперираме с регистрирани в Китай самолети. Преди неможехме да го правим.
NetJets е известна с новаторския си подход по отношение на собствеността на самолетите. Как смятате, че това ще се развие през годините в Китай?
Джордан Хансел: Имаме намерение да стартираме с чартърни полети с два самолета Gulfstream 800 – този, на който сме сега и още един. Ще поддържаме самолетите изцяло, но те ще са собственост на нашите партньори. Когато пазарът се разшири, се надяваме да въведем модела, който използваме в други части на света.
А защо изчаквате?
Джордан Хансел: Изчакваме няколко неща. Моделът на частичната собственост е изграден върху идеята за много, много гъвкава инфраструктура и гъвкав регулаторен режим, а китайската вздухоплавателна индустрия току що започна да се либерализира.
Най-големите ограничения за сега са свързани с инфраструктурата. Дали има достатъчно летища, оператори и бази за поддръжка на самолети.
Те наистина наваксват с тези неща бързо, но да построите летище отнема дълго време. Така че това е главното ограничение.
Мисля, че ще отнеме още няколко години преди инфраструктурата да бъде напълно изградена.
Колко голям предполагате, че ще стане бизнеса ви в Китай? Някакви цели?
Джордан Хансел: Мисля, че в дългосрочен план може да се разрасне доста. Както съм казвал преди, възможно е китайският пазар да изпревари този в Съединените щати.
Днес това не е ужасно голям пазар. В континентален Китай има приблизително 250 самолета. За сравнение в Съединените щати летят 15 хиляди самолета.