Някой компании като Jaguar Land Rover и General Motors временно преустановиха продажбите си в Русия заради срива на рублата, предаде Bloomberg. Доставките на Audi за Русия пък ще бъдат възстановени едва след обявяването на нови цени, които да отговарят на реалната стойност на автомобилите в рулби. Автомобилните компании не искат да се отказват от втория по големина автомобилен пазар в Европа и затова прилагат временни мерки. От началото на 2014 г. в Русия са продадени над 2 милиона нови автомобила. Продажбите на BMW на годишна база обаче падат със 17%. На месечна база през ноември продажбите на VW са паднали с 14%, на BMW с 24%, на Audi с 23%, а на Peugeot с 39%.
BMW е една от малкото компании, които дават информация за експозицията си към рублата. Ако руската валута загуби 50% от стойността си, това ще донесе на компанията загуби от 100-150 милиона евро. Според анализатори Daimler, Volkswagen, Renault и Hyundai могат да понесат дори по-големи загуби.
Кой увеличи продажбите си в Русия и защо
Изненадващо или не, продажбите на някои марки автомобили се увеличиха драстично в Русия. Продажбите на Porsche и Lexus скочина на месечна база през ноември с 55% и 63% съответно. Продажбите на Mercedes-Benz пък се увеличиха със 7%. Вероятно през ноември богатите руснаци са вложили част от парите си в луксозните автомобили, което е довело до неочакваното увеличение в продажбите. Автомобилите не са известни като материален актив, служещ за запазване на стойността на парите. След продажбата на автомобил стойността му пада с 20%, но резкият спад в стойността на рублата е принудил хората с възможности в Русия да прибегнат до този нетрадиционен метод за избягване на част от негативните ефекти от валутната криза.