Бети Лиу: Първото нещо, за което ще поговорим, е петрола – американският лек суров петрол. Цената падна под 63 долара за барел, като същевременно OPEC понижава прогнозата си за потреблението през следващата година до най-ниските нива от 12 години.
Така че не е изненадващо, че наблюдаваме този спад на цената на петрола.
Мат Милър: И всъщност спадът в търсенето наистина се оказва основният проблем. Изглежда в момента търсенето е много по-решаващо за цената от предлагането.
Замислете се за това. Говорихме за коли, докато течаха рекламите. Chevrolet представи новия си Corvette.
Той разполага с 450 конски сили, но може да измине 100 километра само с 8 литра бензин.
Имам предвид, че просто няма за какво да използвате толкова много бензин, дори в една голяма и мощна спортна кола.
Какво да кажем за Eco boost двигателите на Ford. Просто нямате нужда от толкова бензин.
Алекс Шърмън: Да, това вероятно е проблем за ОПЕК, но потенциално това наистина е нещо хубаво за американската икономика.
Може да кажем така - очевидно нещата не са еднозначни, но няма съмнение, че потребителите могат да използват тези допълнителни средства, които им остават.
Мат Милър: Това обаче може да се окаже проблем за създаването на работни места тук в САЩ. Един от факторите, които стимулираха създаването на толкова много работни места, беше добивът на шистов петрол.
Шистовата революция в която живеем. Няма да може да се възползваме от тези нови работни места, ако добивът на шистов петрол стане нерентабилен.
Бети Лиу: Тези близо милион работни места бяха създадени от шистовия бум и кой знае още колко спомагателни работни места са създадени в допълнение. Така че това е вярно.
Но от друга страна аз се радвам на евтиния петрол. Като шофьор, който кара всеки ден от покрайнините на града, аз се радвам ниските цени на бензина, трябва да призная.