fallback

Deutsche Bahn съди 13 авиокомпании за 2,2 милиарда долара

Коментар на Герд Бехт, член на управителният съвет на Deutsche Bahn, за телевизия Bloomberg от Ню Йорк

04.12.2014 | 16:13 Автор: Георги Стоянов

Какво смятате, че сте изгубили като резултат от този картел?

Герд Бехт: След като схемата беше разкрита през 2006, ние направихме нашите сметки, калкулирахме загубите си, анализирахме отделните случи на дълго и широко и с развитието на ситуацията особено на фона на разследванията, които бяха предприети по цял свят, стигнахме до заключението, че щетите ни са за малко под 3 милиарда.

Така че може да говорим за обща сума от 2,5 милиарда долара. Това са грубите калкулации по нашите два иска.

Разглеждам авиокомпаниите, за които става въпрос. Имаме Air France, KLM, SAS, Quantаs… Сред тях обаче няма американски компании.

Герд Бехт: Точно така. В дните, когато картелът е действал, ние не използвахме американски авиокомпании в търговията със САЩ толкова много.

Ето защо не се налага да съдим американски компании.

Колко дълго е продължавало това?

Герд Бехт: Картелът?

Да, картелът.

Герд Бехт: Вярваме, че той е действал от 1999 до края на 2006, когато две авиокомпании сигнализираха регулаторите и сложиха край на тази пазарна манипулация.

Ние вярваме обаче, че договорките са останали в сила за още 2 години, поне това е теорията ни.

Така че вярваме, че щетите, които сме понесли, се базират на периодите от 1999 до 2006 и от 2006 до 2008.

Вие сте железопътна компания и компания за превози и с две думи авиокомпаниите са взели бизнеса, който, ако нямаше договаряне на цените, е щял да е ваш?

Герд Бехт: Нека за секунда да обясня бизнес портфолиото на компанията ни. В Европа сме известни като най-голямата железопътна компания - германската железопътна компания.

Като цяло годишните приходи на компанията са около 50 милиарда щатски долара, от които 18 милиарда се генерират от нашето дъщерно дружество Schenker, така се казва.

Неговият бизнес няма нищо общо с железопътния - това е просто компания за логистика и превози, включително по въздух, вода и с тирове. Всичко това.

И именно в този сегмент на нашето бизнес портфолио ние съдим авиокомпаниите за тези загуби.

Нека ви попитам, защото имате интересен поглед към икономическата ситуация в Европа, имам предвид бизнесът с превози, железопътни и други, как са нещата там, страхувате ли се от липсата на инфлация, дори дефлация?

Герд Бехт: Най-малкото с това се опитва да се справи Европейската централна банка, нали така?

Наблюдавате ли някакви признаци за това на базата на превозите, които извършвате?

Герд Бехт: Погледнете лихвените проценти. Те са нулеви.

Имам предвид от бизнес перспектива, не толкова от гледна точка на централната банка. Това, което компанията ви наблюдава.

Герд Бехт: Според нас перспективите за растежа на бизнеса на са добри. Европа се забавя. Забавянето в Германия е особено чувствително.

Ръст на пазара все още има в Азия и особено тук в САЩ, но Европа изостава. Това ни притеснява.

fallback
fallback