fallback

ING Group съкращава 1700 работни места

25.11.2014 | 15:55

Холандската компания за финансови услуги ING Group съобщи, че ще съкрати 1700 работни места в страната и ще инвестира 200 млн евро за разширяване на цифровите услуги, съобщи банката.

ING каза, че ще разшири цифровата си платформа за банкиране и ще предоставя повече консултантски услуги в клоновете си и ще инвестира допълнително в IT системи в холандското си дружество за ритейл банкиране.

Технологичните инвестиции и намаляването на работните места са същите действия, предприети от конкуренцията, холандската ABN Amro и други кредитни институции в Европа, които все повече залагат на това, че клиентите ще използват онлайн услугите.

"В днешния цифров свят промяната е константа", каза Ралф Хамърс, главен изпълнителен директор на ING в съобщение на сайта на банката.

ING очаква да намали работната сила в Холандия с 1700 работни места на пълен работен ден в следващите 3г., повечето от съкращенията ще бъдат в главния офис на компанията за ритейл банкинг, както и в бекофисите, кол центровете и IT отделите.

Други 1075 работни места ще бъдат съкратени при подизпълнители.

Компанията разчита на икономии от 270 млн евро за година от 2018.

През ноември конкурентната холандска банка, ABN Amro съобщи, че съкращава 650 до 1 000 места на пълен работен ден до 2018 и ще инвестира 150 млн евро в подобряване на онлайн транзакциите и мобилните услуги.

Британската Lloyds Banking Group съобщи през октомври, че освобождава 9000 работни места и затваря 150 банкови клонове в рамките на пренасочването на услугите си онлайн. През юни Royal Bank of Scotland съобщи, че смята  да инвестира над 1 млрд паунда, или около 1,57 млрд долара в преструктуриране на ритейл банкирането в рамките на стратегия, насочена към дигиталните услуги.

Коментар по телефона на Ралф Хамърс, главен изпълнителен директор на ING за Анна Едуардс от студиото на Bloomberg ТВ в Лондон.

 

Да говорим за това, което обявихте днес: дигиталното позициониране на банката. Имате много системи, опитвате се да създадете повече около този всеобщ канал. Защо, ако стана дума само за дигиталното, защо се освобождавате от IT служители? Кажете ни какво стана?

Звучи като противоречие, но такова няма. Ако погледнете как е изградена банката, нейната клонова инфраструктура, кол центровете й, интернет и мобилни приложения - всичко прилича на тухли, които са поставени една върху друга.

Трябва да извадим всичко това и да го заменим с нещо единно.

Накрая ще имаме по-малко приложения и по-прост процес и инфраструктура.

Затова накрая получаваме по-малко работни места. И в IT отдела.

 

Ясно, това са стари системи. Но относно начина, по който се оформя холандският банков сектор, можете ли да ни дадете представа колко бързо клиентите излизат от клоновете и се насочват към използване на приложенията за мобилно банкиране или просто интернет? Това тренд ли е? И по-бързо ли се развива в Холандия в сравнение с други страни от Европа?

Клиентите в Холандия много харесват мобилното и цифрово банкиране. Забелязахме как за пет до осем години интернет банкирането се наложи над клоновете по брой транзакции.

Видяхме, че само за две години мобилното банкиране се наложи над интернет.

Сега вече имаме повече контакти с клиентите. По-чести контакти с тях - в интернет и през мобилните устройства.

От 8 млн клиенти, над 5 млн активно използват интернет. Над 2 млн души активно използват мобилни платформи. Това показва, че клиентите ги харесват и много бързо ги приемат.

По тази причина трябва да продължим с плана, за да осигурим услугите, които очакват и те да са перфектни.

 

Доколко са интегрирани холандските банкови операции ING Direct, който работи извън Холандия? Как се променя всичко това със съобщението, което направихте днес?

Те не са интегрирани. Но цялото познание и опит, който имаме с интернет извън Холандия - точно този опит използваме, за да го използваме в нашата страна и да вървим от клонова среда към по-цифрова среда.

Сега, клоновете ни ще останат важни за нас.

Имаме 261 клонове в Холандия. Тяхната роля ще се промени. Те ще станат повече съветници за потребителите и малките и средни компании.

 

Значи, не съкращавате общия брой на клоновете си и те остават 261?

Сегашната система от клонове е много добра, достатъчна е.

В близките години може да затворим няколко, но това не е целта.

Целта е клиентите да получават услугата така че, без значение дали е през клон, по интернет, кол център или мобилно приложение, да бъде една и съща.

И когато не използват мобилното приложение, услугата да продължи да се предлага от клона. Това трябва да става еднакво гладко преди или след това.

 

Ралф, вие сте на тази позиция от една година. Ще ви бъде ли трудно да проведете тези доста големи промени в компанията?

Това е тренд, който започна преди няколко години. Хората знаят какво става по света и виждат бързото развитие в промените на поведението на клиентите.

Затова не е неочаквано като тренд.

В момента, в който го приложите на инвестиционно ниво - ние инвестираме 200 млн евро само в IT системите си в Холандия, както и загубата на работни места, ясно е, че има последици.

 

fallback
fallback