Автомобилният пазар в Китай през 2015

Коментар на Стив Ман за телевизия Bloomberg от Хонконг

24.11.2014 | 13:37 Редактор:
Автомобилният пазар в Китай през 2015
Автомобилният пазар в Китай през 2015

Стив Ман: За Азия като цяло данните са смесени. Нека обаче да поговорим малко за Китай, защото Китай представлява около две трети от азиатския пазар, а както знаете днес лихвите бяха понижени и много хора питаха, какво означава това за автомобилните продажби догодина.

Понижаването на лихвите според мен няма да има ефект върху продажбите на коли в Китай през 2015.

Това няма да доведе повече купувачи на изложенията. Освен това колко от тях купуват на лизинг и колко плащат в брой? Това е въпросът.

Стив Ман: Мисля, че е малко вероятно продажбите на изложенията да са големи, защото само един на четири клиента в Китай купува новата си кола на лизинг, докато в САЩ това правят 3-ма от всеки 4 клиента.

Още по темата

Този процент е дори още по-високо в някои региони. Ако обаче има по-нататъшни понижения на лихвите, това ще се отрази положително на корпоративните печалби.

Защото съотношението на дълг към собствен капитал на много от тези компании е около 30% и така те ще могат да рефинансират този дълг и да понижат разходите си по обслужването му.

Стив, кажете ми, не говорим за картелите в Китай, но в момента имаме тази история с въздушните възглавници на Takata. Те трябваше да дават обяснения пред щатския Сенат миналата седмица. Какво се случва? Това едва ли се отразява особено добре на доверието на потребителите?

Стив Ман: Мисля, че това няма да се отрази на автомобилните компании, защото проблемът е в медиите от много време.

И защото засяга толкова много различни производители.

Стив Ман: Точно така. Това не засяга само един производител. Мисля, че специално по отношение на Takata, цялата тази история ще продължи още известно време.

Има изслушвания в щатския сенат. Имаше новини, че изтеглянето на автомобили с дефектни въздушни възглавници е отнело повече време от необходимото.

Така че това ще продължи още известни време, но няма да има голям ефект, ако изобщо има някакъв ефект, върху продажбите на автомобили.