fallback

Индия – следващият голям пазар за автомобилните производители?

Индия може да се окаже спасителният пояс за автопроизводителите

19.11.2014 | 12:54 Автор: Велко Каменов

В предаването „Глобалната перспектива ” по телевизия Bloomberg Шери Ан анализира възможността Индия да се превърне в светъл лъч за производителите на автомобили. Бъдещето на продажбите на автомобили в Азия изглежда мрачно. Китайската икономика се забавя, а страната представлява най-големият автомобилен пазар в света. Заедно с това във все повече градове в Китай се въвежда ограничение на регистрациите на нови автомобили. Вече са въведени квоти в шест града, сред които Пекин,  Ханджоу и Тиендзин. По този начин властите в Китай целят да облекчат трафика и да намалят замърсяването.

В същото време ситуацията в Индия изглежда далеч по-добра за автопроизводителите. Министър-председателят Нарендра Моди планира да построи нова пътна мрежа с обща дължина 200 хиляди километра. Анализаторите казват, че подобрената пътна мрежа може да доведе до увеличение в търсенето на автомобили и камиони. От LMC Automotivе прогнозират, че продажбите на автомобили в Индия ще растат с по 14% годишно до 2020.

Очакваното намаление на лихвените проценти от страна на Индийската централна банка също ще повлияе положително на продажбите на автомобили в Индия. От KPMG отбелязват, че от 60% до 80% от автомобилите в Индия са купени на кредит. По-ниските лихвени проценти, които икономистите очакват през 2015, ще направят заемите за закупуване на автомобили по-достъпни.

Най-големите печеливши ще бъдат компании като Honda, Nissan, Toyata и Hyundai.

Шери Ан, Bloomberg

 

fallback
fallback