fallback

Лекотата, с която Ричард Брансън загърбва неуспехите на Virgin

Virgin Group оперира над 400 бизнеса по цял свят

14.11.2014 | 16:18 Автор: Георги Стоянов

Известна със своя ярко червен и донякъде провокативен брандинг, Virgin Group оперира над 400 бизнеса по цял свят.

Virgin Atlantic, стартирана през 1994, е вече е втората по големина британска авиокомпания.

През 1999 Брансън продава 49% дял от компанията на Singapore Airlines, която я оценява на 2 милиарда долара.

Днес компанията има флота от 39 самолета, които летят до 30 дестинации по цял свят. След това има влакове и компании за финансови услуги.

Да не споменаваме останалите компании, които плащат лиценз за името Virgin. Не всяка марка на Брансън обаче е била успешна.

Спомняте ли си Virgin Cola. Сър Ричард твърдеше, че ще продава 1 милиард кенчета на година. Но не успя.

И дори да кара танк на Time Square, за да я рекламира, не се оказа достатъчно, за да се справи с конкуренти като Coca Cola и Pepsi.

След това имахме Virgin Megastore. Той отвори през 1992, като първите звукозаписни магазини бяха в Лондон и Ню Йорк.

Но до 2009 навлизането на дигиталния формат порази компанията. Неговият последен дебют в космоса също претърпя сериозен провал.

Но сега, когато Virgin Money се очаква да бъде оценена на 2 милиарда долара, а другата му авиокомпания Virgin America се очаква да набере 320 милиона долара, малко вероятно е Брансън да е твърде притеснен за миналите си неуспехи.

 

fallback
fallback