Искам първо да ми кажете, на къде според вас отива европейската икономика? По-малко ли харчим за пътуване, защото се опасяваме, че може да изгубим работата си, защото растежът няма да се завърне в Европа?
Питър Лонг: Мисля, че все още има много силно търсене за ваканции, защото в тези години на несигурност, почивката на хората е дори още по-важна. Ето защо нашите клиенти биха загърбили други разходи, но докато имат работа и не се опасяват, че могат да я загубят, те ще продължат да пътуват. И това е тенденцията, която наблюдаваме, както за за предстоящия зимен сезон, така и за следващото лято.
Питър, къде виждате най-сериозна слабост. Ако погледнете Европа, има ли нещо изненадващо. Знаем, че Франция не се представя много добре, знаем, че в Италия също има проблеми. Има ли тенденция при резервациите, която би ни накарала да сме по-оптимистично настроени или по-песимистично настроени?
Питър Лонг: Нашите основни пазари са Великобритания и Германия и именно там виждаме силно представяне.
Във Франция ситуацията е различна, защото както всички знаем, икономиката е доста по-слаба.
Така че там ограничихме операциите си. Нашите два основни пазара обаче се представят добре – имам предвид Великобритания и Германия.
Каква е класацията за 2014. Говорихме за европейската икономика. Къде се нарежда Европа в глобален мащаб, като хора, които продължават да търсят възможности за почивка?
Питър Лонг: Мисля, че през тази година станахме свидетели на добро представяне. Ние препотвърдихме преди няколко седмици нашата прогноза за печалбите си и тя е много позитивна, така че очакваме 2014 да е една силна година за Tui Travel.
Както казах, ние потвърдихме това преди няколко седмици.
Засегнати ли сте от паниката около епидемията от ебола? Вашите конкуренти от Colonial казват, че определени пътувания, особено до Африка, са засегнати чувствително.
Питър Лонг: Нашият отговор е не. Ние не наблюдаваме подобен ефект. Бил съм свидетел на много кризи, независимо дали става въпрос за птичи грип, свински грип или SARS.
Сегашната епидемия няма ефект върху нашите резервации и търсенето на ваканции, както през зимата, така и през следващото лято.
Определено, ако оперирате определена дестинация в Африка може би ще отчетете известна слабост, но ако трябва да съм честен, това не е мястото, където развиваме основната част от бизнеса си.
Питър дай кажете ни за клубните почивки. Как се развива този сегмент. Разбирам, че един от основните ви конкуренти в този сегмент, Clubmates, може да бъде купен от китайска група. Това ще промени ли начина, по който оперирате в този сегмент?
Питър Лонг: Ние отчитаме силен растеж на този пазар, където предлагаме олинклузив ваканции. Наистина това е гръбнакът на нашия бизнес и ние виждаме огромен потенциал там.
Питър благодаря ви много за интервюто. Питър Лонг, изпълнителният директор на Tui Travel с коментар за икономиката и за ефекта върху глобалния туризъм.