Имаме сделка. Морис Леви от Publicis. Той се опита да сключи сделка за 35 милиарда долара с Omnicom, но тя се провали в началото на годината.
Ако не успеете веднъж, пробвайте пак. Това бих казал аз. И очевидно Морис Леви е направил точно това.
Sapient – това е американска дигитална рекламна компания. Те потвърдиха, че Publicis, френската рекламна компания, ще направят оферта изцяло в кеш в размер на 3,75 милиарда долара, за да придобият Sapient.
Тук има няколко момента. Морис Леви и разбира се, WPP те всички се ориентират към дигиталния формат и обещават да превърнат дигиталната реклама във фокус на бизнеса си.
Тази сделка ще ги доближава до тази цел. Целта на Publicis е дигиталните им продажби да генерират над 50% от приходите им, а сделката ще съкрати срока за постигането на тази цел с приблизително 3 години.
Това е голяма промяна. Алан Джей. Херик ще е изпълнителен директор на общия бизнес. Бордът на директорите на Sapient препоръчва на акционерите да приемат тази оферта, достигаща 25 долара за акция.
Харесвам какво пише Financial Times. Миналата седмица имаше движение на акциите на Sapient. Те поскъпнаха с 20%.
Представянето е по-добро от общата траектория на пазара. Търгуваните обеми също бяха по-високи.
Интересни са и подробностите около развитието на тази потенциална сделка. Sapient осигуряват дигитален маркетинг за доста големи финансови бизнеси.
Морис Леви, изпълнителният директор на Publicis, той е с компанията от 27 години. Майкъл О'Лиъри, той подписа за още 5 години, а бордът на Publicis гарантира на Морис Леви още 18 месеца.
Според някои, целта е неговото наследство да бъде запазено.