Акциите на Volkswagen печелят тази сутрин. Най-големият производител на автомобили в Европа отчете печалба за третото тримесечие, която надхвърли чувствително очакванията на анализаторите. Нашият международен кореспондент Ханс Никълс в Берлин ще ни представи подробностите. Ханс, те всъщност се представят по-добре от очакваното?
Ханс Никълс: Франсин, тези резултати са толкова добри, че за тях може да има само едно обяснение според мен и това е, че ти тайно си се научила да шофираш и купуваш огромни количества Фолксвагени без много шум.
Нека погледнем цифрите. Печалбата им преди данъци и такси е нараснала с 16% на годишна база до 3.23 милиарда евро.
Очакванията на анализаторите бяха за около 2,8 милиарда. Така че виждаме огромен ръст там.
Въпреки това, както споменахте, ако погледнете маржа на нетната им печалба, очевидно Porsche и Audi имат огромни нетни маржове, но маржа на Volkswagen е едва 2,3%.
Тяхната цел е той да достигне 6%. И това е предизвикателството пред тях. Миналата година той беше 2,9%.
Един от проблемите с Volkswagen е, че те имат високи разходи за труд, особено в Германия.
Погледнете разходите за един работник на час в Германия, Япония и САЩ. Има огромна разлика, като цената е почти двойна в Германия.
Ще следим тези цифри. Аз, както ти спомена, прекарах цял ден в една тяхна фабрика, в тяхната най-голяма фабрика във Wolfsburg. Ще видим материала по-късно. Франсин?
Наистина искам да го видя Ханс. Що се отнася до това, какво стои зад тези печалби, ти спомена някои от марките им. И изглежда, че Шкода, доста впечатляващо, има добри резултати също. Ти също така спомена Audi.
Ханс Никъллс: Да, имаме Шкода в Германия, имаме Audi в Китай, както и Porsche в Китай. Спомняте си, че те представиха някои доста добри резултати също.
Част от това се дължи на цялостното възстановяване на автомобилния пазар тук на континента.
Вчера видяхме, че печалбата на Renault се е повишила с 6,7%. Като цяло това е една доста добра история за автомобилния сектор тук. Секторът определено се стабилизира в Европа.
Volkswagen, разбира се, имат глобални амбиции, те искат да изместят Toyota като най-голем производител на автомобили в света.
Те се приближават към тази цел. Не им достигат едва 72 хиляди продадени автомобила.
За сравнение след продажбите през първите 9 месеца на миналата година, те изоставаха с над 200 хиляди автомобила.
Така че те изглежда се доближават доста до Toyota и предстои да видим дали няма да ги задминат.
И двете компании искат да продават по 10 милиона коли годишно. Това са огромни цифри, огромно амбиции и предстои да видим дали ще се справят.