fallback

Влак стрела ще свързва Сингапур и Куала Лумпур

Коментар на Хаслинда Амин за телевизия Bloomberg от Сингапур

29.10.2014 | 14:49 Автор: Георги Стоянов

Хаслинда Амин: Явно проектът е по-сложен от очакваното. Властите в Малайзия казват, че изграждането на линията не е единственият проблем .

Има и други елементи. Оценките все още не са завършени. Имаме и известно обществено напрежение.

Села, имоти, които са частна собственост и които може да се наложи да бъдат иззети, за да се направи път за трасето.

Малайзия се опитва да минимизира разходите за подобни релокации. Сега искам да ви покажа маршрута – трасето, което ще свързва Сингапур с Малайзия.

Така стигаме до Куала Лумпур по суша в момента. Работата по влака стрела трябваше да започне в рамките на 2 години и се очакваше да приключи до 2020.

Сега забавянето се очаква да е от 2 до 3 години. Разбираме, че има голям интерес от международни компании от Франция, Япония, Китай и Германия.

Те са представили оферти на властите. Други съседни страни като Индонезия и Филипините, те също искат дял в инвестициите.

За да поставим всичко това в перспектива, за този влак стрела се заговори първо преди 8 години.

Предложи го малайзийската компания YTL. Той се очаква да промени правилата на играта. Той ще осигури по-добра връзка между Сингапур и Куала Лумпур за бизнеса, точно както EuroStar свързва Лондон и Париж. Анджи?

Видяхме, какъв ефект имаше подобен проект върху Япония. Мисля, че тази година японският влак стрела Shinkansen навършва 50 години. Той наистина обедини страната и осигури невероятен растеж там. Япония се надява да намери чуждестранен клиент за технологията си. Те също ли предлагат средства и ноу-хау в този проект?

Хаслинда Амин: Те определено се интересуват. Те са склонни да осигурят капитал и ноу-хау. Както знаеш, и както спомена, те търсят чуждестранни клиенти за своята магнитно левитационна технология.

След като казах това, Япония, разбира се, знае много за влаковете. Те оперират най-голямата мрежа от влакове стрели, имам предвид Shinkansen, която тази година навършва 50 години.

Миналата седмица операторът на линията получи разрешително да изгради линия между Токио и Нагоя. Влаковете ще достигат скорост от 500 километра в час.

За сега обаче няма признаци в Малайзия или Сингапур, че Япония ще е част от този проект.

 

fallback
fallback