fallback

Стачката на пилотите създаде турбуленция в резултатите на Air France

29.10.2014 | 10:50

KLM съобщи, че догодина ще ограничи инвестициите и ще засили контрола върху разходите, в опит да  компенсира ефекта от стачката на пилотите, която намали оперативната й печалба с над половина в третото тримесечие, съобщава Ройтерс.

Втората най-голяма авиокомпания в Европа по размер на приходите каза, че временната мярка се налага за постигане на плавен преход в развитието, след като стачката забави напредъка по намаляване на дълга й.

Френско-холандската компания съобщи на 29 октомври 2014, че приходите й са намалели с 6,7% за третото тримесечие до 6,695 млрд. евро, а оперативната й печалба е паднала с 394 млн. евро до 274.

Холандското подразделение на Air France-KLM смята да съкрати 7500 работни места, главно чрез аутсорсинг, съобщи холандски ежедневник на 28 октомври. Мярката се очакваше да бъде обявена при съобщаването на резултатите за третото тримесечие на холандско-френския превозвач в сряда, написа Algemeen Dagblad, цитирайки ръководителя на синдиката на персонала в авиокомпаниите в Холандия, De Unie.

KLM се надява по този начин да намали дълга си от 4,4 млрд евро чрез икономии.

Air France-KLM планира да развива най-големия си бюджетен бранд в Европа и това ядоса пилотите и през септември те обявиха двуседмична стачка, която струва на компанията 500 млн. евро.

"Освен ефекта от стачката, прогнозираме пазарът да остане бавен през четвъртото тримесечие", каза финансовият директор Пиер-Франсоа Риолачи, цитиран от Ройтерс.

Запитан дали Air France може да отмени поръчката за два от общо 12 Airbus, които поръча, но останаха недоставени, Риолачи каза, че има опция да бъдат заменени с по-малки А350, но още не е взето решение.

Коментар от Париж на Каролин Конан, Bloomberg News

Стачката е намалила оперативната печалба на Air France-KLM за третото тримесечие с 330 млн евро - това е равностойността на три самолета Boeing 373.

Общо стачката ще струва до 500 млн евро.

За цялата година те поддържат прогноза за оперативна печалба между 2,2 и 2,3 млрд евро, след като през лятото вече я намалиха веднъж.

Пускат и нов план Perform 2020. Но главният изпълнителен директор вече каза, че стачката им е коствала една година от програмата за преструктуриране.

Ако включим и KLM, която представлява около една трета от групата, приходите й тази година трябва да останат положителни. Но Air France ще продължи да губи пари за шеста поредна година.

Ситуацията се нагнетява и при холандското крило - KLM, след като двама изпълнителни директори подадоха оставка този месец. И вчера холандската преса написа информация, отречена от авиокомпанията, за още съкращения.

Air France нарече съобщението "чиста спекулация". И акциите на групата завършиха на зелено вчера, 28 октомври.

Основната тревога сега е за резервациите през четвъртото тримесечие. И как ще бъдат психологически засегнати клиентите на Air France - от закъснението в резервациите за четвъртото тримесечие и зимата.

Разбира се, в дългосрочен план имаме и конкуренцията от нискобюджетните превозвачи като Easy Jet и  RyanAir, заради които започнаха проблемите.

Air France искаше да вземе повече слотове и да изпрати повече самолети на летище Орли, за да се конкурира по-добре с тях.

Пилотите принудиха авиокомпанията със стачката си да се откаже от проекта си Transavia за Европа. Transavia обаче все още е в сила за Франция.

Пилотите не успяха да постигнат това, което искаха - договор между Air France и Transavia. Така че социалният конфликт може би не е приключил.

Вижте видеото.

 

fallback
fallback