fallback

През последните 8 месеца над 15% спад на туристите от страните от ЕС

Причината е некомпетентните решения на държавата, смятат туроператорите

08.10.2014 | 14:21 Автор: Ирина Георгиева

Над 15% спад на туристите от страните от ЕС само за първите 8 месеца от година, сочат данни на Асоциацията на туроператорите. Според туроператорите, причината за последователните два лоши туристически сезони у нас е некомпетентните решения на държавата, вземани през последна година и половина.

Според туроператорите, липсват наредби към Закона за туризма, което усложнява регулирането на бизнес средата. Така, според тях, се увеличава броя на т.нар „кухи“ структури – неправителствени организации без реален персонал. Освен това, за първите 7 месеца от бюджета за Нац. туристическа реклама са изразходвани 3 млн. и 500 хил. лв., като за маркетинг проучвания и реклама в интернет не е похарчен нито лев.

"За електронно присъствие ние сме сподели 0 лв. т.е България не същества в електронна среда в този смисъл в професионален план, така както съществуват друга пазари. Македония само за присъствие в Google, изразходват между 300 и 400 хил. евро годишна сума." - заяви Байко Байков от Асоциация на туроператорите. 

За тази година спад има Украйна с 10%. Стабилен поток от туристи остават - Сърбия, Македония и Израел. 

а тази година може би благодарение на големия брой резиденти от Русия, броят на туристите е приблизително същия, имаме спад от Украйна с около 10% от останалите пазари имаме ръст на израелския ръст имаме ръст от 29%, това се държи на Сарафо." - подчерта Байков.

"Ние забелязваме в устойчива тенденция на спад на туристи на ключовите европейски пазари това са Германия,в Великобритания, скандинавските пазари, това с пазарите, които осигурява устойчивост на българския туризъм, защото са предвидими. Изместването на фокуса от тези пазари е изключително тревожно, тази тревога с засилва на фона на общотоостъпление на ЕС пазари." - допълни Байков.

До 30% спад на туристи  отчитат и повечето страните в ЕС, с изключение на Австрия която има ръст от 16%. Според туроператорите какъв ще бъде зимния сезон тази година ще стане ясно едва след най-голямото туристическо изложение World Travel Market в Лондон през ноември. За сега не се очаква и повишение на цените на хотелските услуги.

fallback
fallback