fallback

HP разделя бизнеса си на две

Коментар на Керълайн Хайд за телевизия Bloomberg

06.10.2014 | 15:07 Автор: Георги Стоянов

Това е интересна история. И Мег Утмън предложи тази идея, още когато се присъедини към компанията. Имам предвид идеята за разделянето на бизнеса. Какво знаем за сега?

Керълайн Хайд: Нейният предшественик беше Лео Апотекер. Той подкрепяше стратегията компанията да бъде разделена на две, тя обаче първоначално реши да не следва този път.

Сега обаче разбираме, че те са на ръба да разделят компанията на две. От една страна ще имаме бизнеса с персоналните компютри и принтерите, това ще е единият бизнес, а от друга ще са корпоративните услуги - всички услуги за развитие на бизнеса, които те предлагат на корпоративните си клиенти. 

Мег Утмън ще е изпълнителен директор на подразделението за корпоративни услуги и председател на бизнеса с персонални компютри.

И тя ще изпълнява двете длъжности едновременно?

Керълайн Хайд: Именно това обсъждат. Същевременно сегашният вицепрезидент на PC бизнеса, той ще стане изпълнителен директор, докато Патриша Русо ще е председател.

Интересно е, колко равномерно ще бъде разделен бизнеса. Сега разбираме, защо тази идея се е зародила преди 3 години.

Ако говорим за продажби, разделянето на бизнеса е точно 50 на 50. Продажби за 56 милиарда долара през последната година са генерирани от PC бизнеса на HP.

Същевременно продажбите на технологични решения също са генерирали 56 милиарда.

Интересно е обаче да отбележим, че PC бизнеса далеч не е бил толкова печеливш – печалбата му е с около 1 милиард по-малка.

Така че HP съживява този план от 2011. Само до преди 3 години тя казваше, че никой не разбира компютърния бизнес по-добре от HP и за това те продължават да го развиват. 

Ако се опитаме да отделим част от бизнеса, това е много трудно, защото едва ли не трябва да пресъздадем всичко на ново, казваше още тя.

И те, разбира се, трябва да преоткрият бизнеса си, защото изгубиха водещата си позиция на производител на компютри от Lenovo.

Това се случи през 2013. Сега те вече не са най-големият играч. Те разбраха, че трябва да се фокусират върху изчислителните облаци.

И тъй като бяха изостанали с мобилните устройства, се ориентираха към таблетите. Идеята все пак е да имаме достъп до документите си навсякъде, а не само от бюрото си. Така че трябваше да променят фокуса си.

И това не е единствената компания, която се опитва да се адаптира към тези тенденции - тенденциите за пренасочване към изчислителните облаци, към базирани в интернет услуги, към мобилните устройства. Има много бизнеси, които трябва да се преориентират в тази посока.

Керълайн Хайд: Много си права. Това, което е толкова интересно около HP, е, че всъщност те са основателите на Силиконовата долина.

Те започнаха от един гараж, те бяха първите, заради които Силиконовата долина се появи на картата.

Те обаче изгубиха тази позиция. По съшия начин трябва да се обнови и Microsoft. Те имат нов изпълнителен директор – Сатя Надела. Той наистина иска да рефокусира бизнеса им към мобилни устройства и изчислителни облаци.

IBM – те продадоха PC бизнеса си на Lenovo, с което Lenovo се превърна в най-големия играч на пазара. Продажбата се случи през 2005.

Те също така току що продадоха бизнеса си със сървъри на друга китайска компания. eBay обмисля да продаде PayPal, а Dell вече е частна компания.

 

 

fallback
fallback