Какво подариха американските корпорации на инвеститорите си

30.09.2014 | 14:26
Какво подариха американските корпорации на инвеститорите си

Дивидентът, който американските корпорации са раздали на своите акционери от Втората световна война насам, надвишава пет пъти темповете на инфлация за същия период.

Оказва се, че компаниите, които редовно плащат в брой, са сред най-атрактивните инвестиции в дългосрочен план. Коментар на Адам Джонсън от студиото на телевизия Bloomberg в Ню Йорк


"Какво подариха американските корпорации на своите инвеститори?

Отговорът е - дивиденти. Именно на тази тема трябва да обърнем внимание и ето защо - графиката показва, че ръстът на дивидентите, които са изплатени от Втората световна война насам в САЩ надвишава темповете на инфлацията пет пъти.

Данните са събрани от Strategist Research Partners и показват, че доходността от дивидентите, изплатени общо в годините след войната, възлиза на около 6100%.

Натрупаната инфлация от друга страна достига 1100 процента за същия период от време.

С други думи корпорациите са раздавали доста повече пари, отколкото инфлацията е успявала да "изяде" от приходите на американците.

Другата гледна точка към този въпрос е, че компаниите са платили дивиденти, които осигуряват 51% от общата доходност за инвеститорите.

Другата част от 49 на сто идва от повишаването в цените на акциите.

Много хора си мечтаят да открият следвата биотехнологична компания, която да разработи ново лекарство и акциите да поскъпнат 10-15 пъти.

Или пък следващият "Фейсбук" или новия „Гугъл“ или каквото и да е.

А се оказва, че старите, скучни акции, които плащат дивиденти, реализират повече от половината от общата доходност.

Имайки предвид казаното дотук, потърсихме в широкия борсов индекс компании, които носят поне 3% дивидентна доходност и чийто дивидент се очаква да нараства още до края на годината. 

И ето резултатите – намерихме общо 12 имена. American Electric Power, AT&T, Ensco, GE, Kimco, Kinder Morgan, Kraft, Macerich, Pinnacle West, Public Storage, Simon Property и Sisco.

Какъв е изводът – фокусирайте се върху дивидентната доходност.