fallback

Корабостроителният капацитет е ключов за морската индустрия

Тим Хъксли, Wah Kwong Maritime Transport

18.09.2014 | 13:14

Коментар на Тим Хъксли, Wah Kwong Maritime Transport* за Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг.

Още по темата

Как такъв голям кораб като CSCL Globe ще промени индустрията?

Това е огромен кораб!

Това е част от тенденцията при големите контейнерни компании да търсят по-големи кораби. Тя започна с Maersk с техните ЕЕЕ-серии.

Какво да кажа - това е страхотно за потребителите!

Ефективността нараства.

Можеш да превозваш 18000-19000 контейнери с един рейс.

Това означава, че транспортните разходи за вашия iPhone до пазара ще паднат.

Много добре!

 

Но разходите за транспорт и без това са толкова ниски!

Да, обаче всеки иска още да ги намали, нали?

Корабособствените определено направиха доста пари в последните няколко години.

Но тези големи кораби всъщност ще могат да ходят в съвсем малко пристанища.

Трябва да съществува инфраструктурата за малките кораби, които превозват контейнери до по-големите пристанища, където могат да влизат тези гиганти.

Наистина много ограничен брой пристанища могат да ги приемат.

 

Това означава ли, че тези по-малки контейнеровози имат още бъдеще?

О, да, разбира се!

Всъщност това е много интересен сектор, който да следим.

Защото имаше един период на недостатъчно инвестиране в него, но малките контейнеровози са необходими.

Няма да е възможно да се разчита само на тези огромни кораби от ЕЕЕ-клас. Те просто не могат да влязат на някои от по-малките пристанища в Китай или изобщо в Азия.

В Азия има много търговия.       

По този начин производството е разпределено - различните компоненти се правят на различни места.

Има значителен ръст на броя на контейнерите, които се пренасят в този регион.

 

Хората някой път не оценяват правилно значението на корабната индустрия в глобалната икономика. Но то е ключово, нали?

Да. Бих казал, че 90% от всички стоки по света се пренасят по море.

Да, 90% от всичко се пренася с кораби.

Всички ние вече сме използвали тази сутрин поне три-четири кораба.

Дрехите, които носим, закуската, горивото..

Всеки от нас използва корабите всеки ден.

Ако корабите спрат, светът спира.

 

Да поговорим за корабостроителите. Вчера стана дума за това, те са твърде много!

Капацитетът в корабостроенето е един от големите проблеми в сектора.

Това не е ново.

В първата половина на това хилядолетие имаме огромен ръст на корабостроителния капацитет в Китай.

По-скоро това ни навреди. Цените паднаха.

Но най-вече доведе до голям ръст в броя на корабите, които са на разположение.

Строят се твърде много кораби.

Това очевидно помага на предлагането и държи цените ниски.

 

Да, май че хората са поръчвали твърде много кораби? И после се оказва, че трябва да дават на скрап по-старите, за да вземат новите. Трендът обръща ли се вече?

Не.

За щастие виждаме старите кораби да отиват за скрап.

Цените на скрапа са доста високи.

Но не е само това - по-старите кораби биват изтикани от пазара, защото има нови, по-ефективни.

Парите, които ще спестите от гориво на новите кораби са 15-20% от разходите ви по стария кораб.

Това е добре за околната среда. Горим по-малко мазут.

Има много предимства в технологиите и това се вижда при новите кораби.

Казахте, че корабите пренасят 90% от всичко. Явно морската индустрия е реалният барометър на това, което става в света. Какво виждате вие самите? Какви са трендовете?      

През лятото на пазара за превоз на генерални товари, където се превозват най-важните суровини - и който винаги е няколко стъпки пред продуктите - вносът на суровини през лятото претърпя доста слаб период за морската индустрия.

 

Внос къде?

За Китай, Индия, всички основни пазари.

Има редица фактори.

Има твърде много кораби..

Да не би да имало натрупване на складови наличности?

Да, имаше. След това и цените на суровините започнаха да падат и хората отложиха покупките си.

Освен това в Индонезия имаше забрана за износ на суровини като боксит. Това имаше огромен ефект върху морския транспорт, защото е важен товар.

Но тези запаси, които бяха натрупани в Китай, вече свършват.

Надяваме се, че ще има повишение в търсенето.

Имате ли нови заявки?

Виждаме малко повече запитвания за големи кораби. Бълкъри.

През лятото приходите им паднаха до 9000 на ден. Сега корабите за насипни това тип кейпзайз се връщат до 17000 на ден.

Но все пак не стига за печалба, ако поръчате кораб при пик на пазара.

Така че моментът още е труден.

Вижте целия разговор във видеото.

Wah Kwong Maritime Transport е една от най-големи частни шипингови компании в Хонконг, основана през 50-те години на миналия век.

fallback
fallback