Продажбите са нараснали с 15%. Резултатите са оптимистични на фона на това, което очакваха анализаторите. Те очакваха ръст от едва 9%. Защо? Юни беше ужасен месец за Asos.
Имаха катастрофален пожар в техния склад в Barnsley, където 20% от инвентара беше унищожен от огъня.
Те трябваше да затворят през почивните дни и не можеха да извършват доставки. Много анализатори се опасяваха за това, какъв ще е финансовият ефект от този пожар.
Виждаме, че доходността на компанията е засегната. Брутният марж се е свил с 640 базисни пункта – това са 6,4% - спрямо същия период на миналата година. Но те предупреждаваха за по-ниски печалби през целия юни.
На 5 юни те понижиха прогнозата за печалбата си и заявиха, че трябва да инвестират, да се разрастват, да подобрят инфраструктурата си, защото искат да се превърнат в най-популярната модна интернет компания за хората на около 20 години.
Това е компания, която реагира много бързо. Те правят доставки в рамките на деня. Приемат върнати стоки. Те са пионери в това, в което се превръща интернет търговията, що се отнася до модата.
Това също така е компания, срещу която заложиха някои от големите хедж фондове. Тези залози бяха доста печеливши, тъй като това е моделът, който много компании вероятно ще копират.
За това акциите на компанията се понижиха чувствително от началото на годината. Те са с 60% по-евтини и за това много анализатори се опасяват, че те няма да могат да продължат по предначертаната траектория.
Те се разраснаха толкова много, че могат да бъдат включени във FTSE100, ако искаха да участват на основния пазара.
Компанията се е уголемила 10 пъти от 2010 до февруари 2014. Тогава беше пикът, акциите им се продаваха за 7000 паунда.
Интересно е на къде вървят нещата. Те казват, че продажбите им са се увеличили с 33% във Великобритания.
Очаквахме представянето им да е особено силно в Обединеното кралство – около 30%.
Продажбите в САЩ се очакваше да са по-умерени.
Очаквахме те да са силни в Германия и Великобритания, особено там заради силата на британската лира преди референдума за независимостта на Шотландия.
Това обаче влияе зле на продажбите в САЩ и на продажбите в останалата част на света, където валутите отслабват.
Така че предполагахме по-добро представяне във Великобритания и изглежда това се случва през четвъртото тримесечие.
Продажбите нараснат с 15% и това изглежда се разминава с очакваните от анализаторите 23% . Това е за продажбите. Като цяло обаче виждаме проблеми и с доходността на компанията. Те очакват нетни продажби за 2,5 милиарда лири.