Китайски компании предпочитат да произвеждат в САЩ

Една от причините е нулевите мита за внос

06.09.2014 | 18:00 Редактор: Мариета Иванова
Китайски компании предпочитат да произвеждат в САЩ

Години наред американски компании предпочитаха да изнесат производството си в Китай и други развиващи се пазари, заради изчислените по-ниски разходи за труд. В последните години се наблюдава обратна тенденция- на връщане на производството към родната за компанията страна, като една от причините е големият процент на брак на стоката, създадена на Изток.

Любопитен е още фактът, че китайски компании на свой ред намират за по-изгодно да произвеждат в САЩ, отколкото в Азия. И това може да се окаже добър вариант за справяне с безработицата в Америка. Репортаж на Bloomberg  Television разкрива как един от най-големите производители в света на медни тръби- Golden Dragon, избира американският щат Алабама, където да създаде своя фабрика и да разкрие стотици работни места.

Окръг Уилкокс е едно от местата с най-голяма безработица в щата Алабама. В средата на миналата година китайската компания отваря там завод, инвестирайки  100 милиона долара. Причината, азиатската компания да избере САЩ за производствените си цели, е евтиният долар за стартиращ бизнес, по-предсказуемите разходи за труд, по-ниските разходи за електрическа енергия,  по-бързата доставка до американските клиенти и най-голямото предимство от всичко – няма вносни мита.

Ако продуктът пътува от Китай, компанията би следвало да заплати 11% мито при вноса за американския пазар. Ако продуктът пристига от фабриката в Мексико, ставката е 26%. Ако обаче се изработва в САЩ- е нула. В този смисъл от Golden Dragon биха могли да спестят около 30 милиона долара годишно.

Опериращите китайски компании в щата са четири, което подпомага разкриването на работни места и за американци. Това на свой ред е добре дошло за губернатора на щата Робърт Бентли, който при встъпването си в длъжност заяви, че няма да взима заплата, докато Алабама не си възвърне пълната заетост, припомнят от Bloomberg Television.