Тунел под Кресненското дефиле като част от магистрала „Струма“ не ни е необходим, коментира в Сутрешния блок на Bulgaria On Air Николай Иванов, член на Управителния съвет на Браншова камара „Пътища“. Той допълни, че по предварителните прогнози изграждането на тунела ще струва около 1.2 млрд. лева.
По думите му сумата може да е много по-голяма, тъй като няма как да бъдат извършени пълни геоложки проучвания на тунел от 15.5 километра. - „Това означава, че ще се правят проучванията, работейки, а оттам и че цените ще се променят и да нарастват“, заяви Иванов. Той подчерта, че вместо това средствата могат да бъдат насочени към по-евтини варианти за строителството на магистралата, а спестените пари да бъдат насочени към други участъци.
Иванов подчерта, че в България не отделяме достатъчно средства за рехабилитация и строителство на пътища. В подкрепа на изказването си той цитира данни от доклад на Световната банка, според който в страната ни с добра настилка са едва 40% от пътищата, при нормален стандарт от 80-85%. По думите му, отделянето на повече средства и подобряването на пътната инфраструктура ще се отрази положително на икономиката, от една страна, и ще намали пътните инциденти – от друга.
Иванов посочи още, че наред с отделянето на повече средства за ремонт и изграждане на пътища, следва да се обърне внимание и на подзаконовите нормативни документи и актове, които също трябва да бъдат съобразявани с приемането на закони, съгласно европейски директиви.
Експертът коментира и възстановяването на плащанията по оперативните програми „Регионално развитие“ и „Околна среда“. Той посочи, че най-късно до 30 октомври трябва да бъдат подадени максимален брой искания за извършени видове действия, „тъй като след това има риск да ЕК да не извърши плащанията“. Според него плащанията по ОП „Регионално развитие“ ще бъдат възстановени от Европа най-късно до началото на октомври. По думите му, по- сложно е положението с ОП „Околна среда“.