Има цяло поколение от хора в Европа и САЩ, които са израснали, хранени със сухо мляко.
Разбира се, по това време им е било обяснявано, че сухото мляко е по-добро, спомагало за по-добър растеж, чрез съставки, които не са достъпни от кърмата на майките.
Сега такова поколение има и в Китай.
Така им се говори и на тях.
Сухите млека обаче са много агресивни в техния маркетинг.
Някои от тези тактики сме ги виждали преди в други страни – има безплатни мостри в болници, клиники и други подобни места.
Има брошури и подобни неща, което е съвсем нормално за маркетинговите стратегии.
Но в Китай и други развиващи се страни има още няколко хитри начина за да се направи това.
Голяма част от производителите наемат докторите и сестрите по болниците да казват на младите майки, че сухото мляко е по-добро от кърмата.
Това са само част, защото има документирани случаи, където доктори намират медицински причини да кажат на майките, че не произвеждат достатъчно мляко, че качеството му не е достатъчно добро и използват това като извинение да им дадат сухо мляко.
В някои случаи може да препоръчат само един вид сухо мляко, друг път може дори да кажат, че не носят отговорност ако се случи нещо на детето, ако майката използва друга марка.
Това са доста хитри начини, подтикнати от смелостта на производителите. Някои от световните марки, дори да не ви се вярва, които са сочени с пръст в момента, например Нестле, които са обвинявани няколко пъти, твърдят, че това са стари практики и, че те вече не правят по този начин.
Наскоро, миналата година, мениджъри от Данон бяха хванати в болницата Тиенджин, агитирайки за своето сухо мляко.
Така че тези практики все още се случват.
Всички отричат да го правят, но все пак знаете, че лекарите и сестрите са доста ниско платени тук и това е един от многото начини да подсигурят приходите си.
В Китай има закон срещу подобен род практики.
През 1995г. Китай каза, че рекламирането на сухо мляко на деца под 6 месеца е забранено.
И прокарването е доста слабо, защото цялата система е изградена за да продава бебешко сухо мляко.