fallback

HP с нова стратегия за растеж

Компанията отчита ръст на печалбата за първи път от 12 тримесечия

22.08.2014 | 15:42 Автор: Георги Стоянов

Коментар на Керълайн Хайд от студиото на Bloomberg в Лондон.

За първи път от 3 години продажбите на НР нарастват.

Може би усилията за понижаване на разходите и съкращенията са да ли резултат.

Също така обаче тук има и късмет.

През второто тримесечие пазарът на персонални компютри беше добър не само за HP, но също така и за Microsoft и Intel. Цялата стара гвардия.

HP, сама по себе си, е една от най-старите компании в Силициевата долина, основана през 1939 от Бил Хюлет и Дейв Пакард. 30% от продажбите на HP са хардуер.

И ние всъщност видяхме 12% ръст на тези продажби, защото най-накрая бизнесите започнаха да инвестират, особено в САЩ.

Те ъпгрейдват своите компютри и може да се каже главно заради Microsoft, заради това, че изтеглиха остарелия Windows XP. Така че HP трябва да благодарят на стария си съперник Microsoft.

Продажбите на персонални компютри са по-добри от очакваните. Но какво да кажем за останалите подразделения на HP? Почти никакъв растеж, ако не и спад на продажбите.

Защото, да не забравяме, те са фокусирани върху бизнеса с принтери. Оттам идват около една четвърт от продажбите им.

Половината от продажбите им пък са от услуги – софтуер, сървъри. Не виждам особен растеж там. И тази устойчивост при продажбите на персонални компютри, не мисля, че тя ще се задържи. Според мен тя е доста краткосрочна.

Също така Уитман има опасения за Източна Европа. Мисля, че това беше доста интересен коментар - че проблемите в Русия и Украйна се отразяват на продажбите до някъде.

Мисля, че се опитват отново да станат секси, да станат готини, опитват се да разработват нови продукти. Те имат 3D принтери и подобни неща. Сега имат, забележете и тези Appolo системи.

Това са изключително мощни компютри. Това всъщност са най-мощните компютри, които управляват финансови модели, които създават комплексни дизайни.

Те са много горещи в буквалния смисъл. В центровете за данни те всъщност харчат повече пари за охлаждане на компютрите си, отколкото за самите компютри.

Да започнем с това. Какво измислиха HP по този въпрос? Вода. Еврика!

Те патентоваха система, която охлажда целия компютър с течаща вода.

Което всъщност е доста рисковано, тъй като водата е в непосредствена близост до компютърните платки. Те казват, че за тях това е един цял нов пазар. Пазар за 4 милиарда долара.

Така че те продължават да харчат пари за изследвания като това. Но също така те трябва да се постараят да станат по-секси. Те трябва да станат по-готини. Ще поговорим по-късно за новото им видео, за начина, по-който предлагат продуктите си. Те се опитват да се обърнат към младите. Сриймване на музика.

Това им липсва. За това те губят спрямо по-евтините азиатски конкуренти.

Lenovo сега е производителят на персонални компютри с най-голям пазарен дял.

Също така обаче да незабравяме и новите играчи от Силициевата долина. Как смятат да се конкурират? Как смята да възстановят позициите си? Става въпрос за продукти.

 

fallback
fallback