30% ръст на продажбите на Rolls-Royce

Интервю с Торстен Мюлер-Отвос, изпълнителен директор на Rolls-Royce, за телевизия Bloomberg

15.08.2014 | 16:25 Редактор: Георги Стоянов
30% ръст на продажбите на Rolls-Royce

Имах удоволствието да карам няколко Rolls-Royce-a. Един от тях карах с изпълнителния директор на компанията. Торстен Мюлер-Отвос се присъединява към нас за да поговорим за предшественика на тази кола. Карах Ghost с широка база тук в Ню Йорк с вас Торстен, а сега представяте втората версия. Какво е това в тази кола, което трябваше да бъде подобрено. Съвсем честно това беше най-забележителното преживяване зад волана, което съм имал. Така че не виждам, какво има да й подобрявате. Така че кажете ми, какво всъщност правите?

Торстен Мюлер-Отвос: Радвам се да чуя това, но Ролс Ройс е създаден за перфекционисти, както казва Хенри Ройс, един от основателите на компанията.

И за това ние винаги се оглеждаме за последните технологични новости и се опитваме да оправдаем невероятно високите очаквания на нашите клиенти. Поради тази причина ние обновихме и нашия Ghost.

Направихме втора серия с LED фарове, нова скоростна кутия със сателитна връзка и много, много други подробности, които наистина биха гарантирали, че клиентите купуват най-добрата кола на света.

Може ли да ни обясните, това е шоу за технологии и много от хората, които ни гледат, биха искали да знаят, какво представлява скоростната кутия, направлявана от сателит? Може ли да обясните на зрителите, как това подобрява нашето преживяване зад волана?

Торстен Мюлер-Отвос: Направляваната от сателит скоростна кутия на практика представлява връзка между вашата скоростна кутия и управляваната от сателит навигационна система.

Това позволява на практика скоростната кутия да преценява за мили на пред, каква е правилната предавка, на която трябва да карате.

Така се гарантира, че вие винаги използвате оптималната предавка за условията на пътя, както и че шофирате с най-малки усилия.

Да карате с минимални усилия е едно от основните правила на играта за Rolls-Royce.

Въпросът на Емили беше добър. Подобно на индустрията с мобилните телефони, където на всеки няколко години трябва да си купуваме най-добрия и най-новия телефон, имам чувството, че сега това се случва и в автомобилната индустрия? Как правите Rolls-Royce, така, че Ghost 2 не ме кара автоматично да реша да продам своя Ghost 1? Как правите вашите коли, така че да имат по дълъг цикъл живот, тъй като предполагам, че повечето собственици на Rolls-Royce биха искали да притежават тази кола по-скоро десетилетия, отколкото години?

Торстен Мюлер-Отвос: Вие сте абсолютно прав. Може да видите, че промените в дизайна на серията Ghost са наистина деликатни и това е така, защото ние искаме колата ни да има отлична стойност при повторна продажба. Точно това искат и нашите клиенти.

И наистина вие не бихте искали вашата кола да изглежда остаряла след няколко години, така че това е причината, поради която следваме напълно различна стратегия.

Ние искаме да гарантираме, че нашите коли са снабдени с последните технологии, но ние никога няма да ги променим като дизайн, просто заради самата промяна, защото според нас нашите коли са шедьоври, за които времето няма значение.

Трябва да те попитам за SUV. Защото това е мания, която продължава твърде дълго при някои производители на коли. Според мен е непростимо за Porsche, че направиха SUV. Мисля, че ще е смешно, ако Lamborghini направят такава кола. Rolls-Royce обаче имат подобна традиция. Вие създадохте първата кола тип Shooting Brake още през 20-те и 30-те години. Планирате ли да представите нов SUV скоро – следващата година може би?

Торстен Мюлер-Отвос: Не сме потвърдили никакви планове все още, въпреки че работим по подобна идея. Това е един интересен сегмент за нас. Ние разговаряме за това с нашите клиенти и търсим тяхното мнение. Питат ме, Torsten, защо искате да представите подобно нещо на пазара? Мога да ви кажа, че има известно развитие.

Окончателно решение обаче все още не е взето, защото за мен е много важно в края на краищата колите, които създаваме да са истински Rolls-Royce, който оправдава всички очаквания на нашите клиенти към нашата марка.

Чудя се, знам че сте карали по улиците на Сан Франциско. Определено това е един изключително успешен район със Силиконовата долина съвсем наблизо. Ще отворите ли нови представителства там. Имате рекордни продажби за първите 6 месеца на годината. Продали сте близо 2000 коли, което е рекорд за Rolls-Royce?

 

Торстен Мюлер-Отвос: Абсолютно. Ние продадохме 30% повече коли, отколкото през същия период на миналата година. И вие сте абсолютно прав.

Сега сме се фокусирали върху района на Сан Франсиско, за да отворим представителство. Ще отнеме вероятно между 12 и 15 месеца. Наистина обаче наблюдаваме все по-сериозно търсене особено в този район тук. И поради тази причина мисля, че е време да отворим представителство.

Показаха видео, на което аз карам Wright , което е вашето ново спортно купе. Това също беше невероятно преживяване. Чудя се, колко от тези коли продавате? Имам предвид, какво стои зад големият ръст на продажбите на Rolls-Royce?

Торстен Мюлер-Отвос: Това е различно нещо. От една страна икономиката набира скорост в много страни - в Япония например, след като беше приложен плана на премиера Абе.

Но ние виждаме същото и тук в САЩ - увереността отново се връща на пазара и това кара хората да купуват Rolls-Royce.

Разбира се, третата част от тази история на успеха, е Wright, който сега набира скорост на всички пазари по цял свят и мога да ви кажа, че търсенето наистина е отлично.

Пълни сме с поръчки. Колата на практика е продадена за следващите 4 до 6 месеца. И това е страхотно.

Кажете ни за Европа. Имате 60% ръст на продажбите в Европа през първата половина на годината, особено в Германия, това предполагам ви дава голяма увереност?

Торстен Мюлер-Отвос: Да, това е Германия, също така, местния пазар във Великобритания. Също така Швейцария и много, много други пазари.

Така че аз съм много доволен да видя, че Европа се връща в играта, нека да се изразя така.